aszfaltrol-az-erdobe-mxgp-pro-teszt-xbox-one-x

Aszfaltról az erdőbe - MXGP Pro teszt - Xbox One X

2018. július 22. Szajcsán Márk Játék

Mostanra talán mindenkinek feltűnt, hogy a Milestone az egyetlen olyan videójátékokkal foglalkozó csapat aki a holtabb részeket próbálja életre kelteni és a játékosok elé tárni. Ha megnézzük az elkészült vagy készülőben lévő játékaikat biztos mindenkinek feltűnt már, hogy nagyjából csak és kizárólag motoros játékokkal foglalkoznak. A múltkori MotoGP 2018-as cikkemben már leírtam, hogy ez azért lehet rossz, mert így nincs nyomás rajtuk, és akkor is megveszik a hardcore fanok a játékokat, ha az esetleg az közepes szintű vagy még azt sem üti meg. Aszfaltról nyergeljünk át most a sáros, homokos terepre. Nézzük milyen lett az új MotorCross játék. 

Az évek alatt volt lehetőségem jó pár Milestone játékot kipróbálni, volt ami tetszett közülük, például a Ride sorozat. De ugyan ezt eltudom mondani a MotoCross játékaikra is. Mindkettőben sokkal szabadabban lehet versenyezni mint például a MotoGP játékokban. Így sokkal szórakoztatóbbak és néha kevésbé idegesítőbbek is.  

Nyilván vannak olyanok akik már kiszúrták, hogy minek 1 évben egy újabb MotoCross játékot kiadni amikor az év elején már megjelent a Monster Energy SuperCross. Szögezzük le, hogy ott kizárólag stadionban előre megépített pályán tehetjük meg ugyan ezt amit itt az erdőkben vagy más helyeken.  

Az introt követően megint megkapjuk a karakter alkotós dolgok. Igazán leszokhatnának már erről. Szerintem teljesen felesleges időhúzás az egész. Választhatunk a 7 motormárka közül. Ha megvagyunk jó dolog, hogy nem a menübe dob be, hanem egyből a gyakorló pályára. Itt mindjárt ki is próbálhatjuk a motort, az irányítást. Szuper, hogy a gyakorló részben bármerre mehetünk illetve, hogy több fajta terepen próbálhatjuk ki a motort. Legalább nem az első versenyen kell szenvednünk a beállításokkal.  

Egyjátékos rész:

  • Grand Prix 

Sima verseny amin mi választhatjuk ki, hogy melyik pályán szeretnénk menni, milyen legyen az időjárás, hány ellenfél legyen a versenyen illetve, hogy hány körös legyen a futam. 

  • Time Attack 

Sok versenyzős játékból jól ismert mód lehet már. Sok mindent nem kell szerintem írni róla. Kiválasztjuk a pályát, pilótát. Legyünk mi a leggyorsabbak világszinten. Letölthetünk más játékosok szellemét, és próbáljunk meg gyorsabba lenni náluk.   

  • Career 

Ezen belül 2 fajta van. A sima Standard karrier és az Extreme. A sima karriernél végigfutunk a versenynaptáron majd próbálunk minél jobb helyezéseket elérni és megnyerni a világbajnokságot. Az extreme ezen annyit nehezít, hogy a versenytáv egyenlő a valóságban látott versenyek hosszával illetve nincs rewind, azaz idő visszatekerés, ha esetleg elnéznénk pár kanyart vagy elesnénk a motorral.  

  • Championship 

Kiválasztunk pár pályát majd a végén megpróbálunk az első helyen zárni az évadot.  

Többjátékos rész:  

Sajnos sok alkalmam nem volt kipróbálni. Nem tudom hány ember vette meg a játékot, de először embereket nem akart találni, majd amikor talált akkor minden másra hasonlított csak versenyzésre nem. Én kerülném ezt az opciót. Barátokkal biztos jól ellehet szórakozni. 

Megvalósítás. 

MotoGP 2018-hoz hasonlóan itt is az Unreal Engine 4 adja a játék alapköveit. A grafika viszont itt sokkal szebb mint a MotoGP-ben. Nem tudom mitől lehet ez. Iszonyat szép ahogy a fák lombjain beszűrődik a nap sugarai. Az eső itt is nagyon jól megvan oldva. A sár is amit kb 99%-ban látunk. Tetszik, hogy figyelni kell a versenyeken is, hogy ami pár körrel előbb még simán bevehető kanyar volt, az a megváltozott pályaviszonyok miatt, akár teljesen más lehet.

A fizika nekem sokkal jobban bejövős itt, mint a többi motoros játékukban. Viszont ugyan úgy elmondható itt is, hogy nem igazán szeretnének a jól bevált dolgokon változtatni. Nem nagyon érzem, hogy léptünk volna fizika terén előre. Persze ez lehet az én problémám is.  

Ahogy az esések animációját sem szeretnék megváltoztatni. Legalábbis eddig még nem láttam, hogy lett volna előrelépés. Továbbra is gagyi hatásúak a motorról leeső emberek. Persze nem ez a játék lényege, de ha már le tud esni a versenyző akkor csinálják meg úgy, hogy az megállja a helyét egy 2018-as játékban.

 

A hangok amik nagyon tetszettek. Nagyon el lettek találta a motorok hangjai. Fejhallgatóval tényleg olyan mintha ott lennék a versenyen.  

Amit hiányolok az a SuperCross-ban látott pályatervezés. Ide is elfért volna, mert oké, hogy sok helyszín van viszont ezek azért unalmasak tudnak lenni egy idő után. Mennyire jó lenne már a saját magatok álltal tervezett pályán csapatni egyet online a barátokkal.  

A menü a már jól bevált rendszer. Idén is láthattuk már illetve tavaly és még korábban is.  Nagyon sok megúszós rész van a játékban, például ez is az egyik.  

Összességében hozza az elvárt szintet viszont azt 1 fikarcnyival sem próbálja meg túlvinni. Nagyon érezni rajta, hogy egy bizonyos rétegnek készülnek ezen fajta játékok és ők ezzel vígan el is vannak. Pedig szerintem jobb lenne egy nagyobb közönség felé mozdulni, így talán még jobb és több minőségi motoros játékot kaphatnánk a közeljövőben.

Írta: Szajcsán Márk

Hasonló bejegyzések: