a-pandemia-megduplazta-az-otthoni-internethasznalatot

A pandémia megduplázta az otthoni internethasználatot

2020. november 12. Herczeg Balázs Hálózat

A pandémia során sok munkáltató arra kényszerült, hogy alkalmazottaik otthoni munkavégzés során lássák el feladataikat. Eleinte azt hittük, hogy ez csak egy rövid ideig fog tartani és utána pillanatok alatt visszatérhetünk a megszokott munkakörnyezetünkbe, azonban éppen ellenkezőleg történt, hiszen hónapok elteltével még mindig a legtöbben otthonról dolgozunk. A Covid-19 jelentősen megváltoztatta a mindennapjainkat. A technológiai cégek keményen dolgoznak, hogy megkönnyítsék az életünket a kialakult helyzetben. Attól, hogy az életünk minden mozzanata átkerült az online térbe, legyen az az orvosi konzultáció, céges megbeszélések vagy éppen a baráti beszélgetések, jelentősen megnőtt az internetes adatfelhasználásunk.

Közel 50%-kal nőtt meg az internetfelhasználásunk a „nappali órákban” a Covid előtti időszakhoz képest. A Covid-19 válság kezdete óta a szélessávú kommunikációs szolgáltatások iránti kereslet megugrott, így egyes szolgáltatóknál az internetes forgalom akár 60%-kal is megnövekedett a világjárvány előtti időszakhoz képest. Háztartásonként az átlagosan felhasznált adatmennyiség is 50%-kal nőtt, hiszen sokan rendszeresen használnak videó streaming alkalmazásokat, és videóhíváson keresztül beszélgetnek szeretteikkel.

Az otthonokban több mint 40%-kal megnőtt az egyidejűleg használt eszközök száma. A Covid előtt körülbelül 5-8 eszköz volt egy átlagos háztartásban, most viszont azt látjuk, hogy az eszközök száma átlagosan 16-ra emelkedett, és van amikor ezek az eszközök egyszerre próbálnak csatlakozni a hálózatra. Az internet és távközlési szolgáltatóknak sokkal intenzívebben kell dolgozniuk, hogy megfelelő internet-hozzáférést biztosítsanak ügyfeleik számára. Közülük sokan különféle frissítésekkel látták el már meglévő rendszereiket, hogy az internetkapcsolat világszerte folyamatosan elérhető legyen. Az emberek kapcsolattartása nem csupán üzleti célt szolgál, hanem társadalmi szükséglet is, így a szolgáltatók úgy gondolják, hogy jelen helyzetben a legfőbb feladatuk a társadalom segítése.

Amikor az internetkapcsolat nem működik megfelelően, olyankor először az internetszolgáltatókat hibáztatják, annak ellenére, hogy gyakran nem a szolgáltatás minőségével van gond. Sok esetben pont az otthoni hardver (router, jelerősítő) nem felel meg a feladatnak. A régebbi modelleket egyszerűen nem azokhoz az igényekhez tervezték, amelyekkel jelenleg rendelkezünk, hiszen az otthoni internetet elsősorban szabadidős tevékenységekre használták.

Gyenge internetkapcsolattal nem tudunk részt venni az online oktatásban, az üzleti megbeszélésekben vagy akár a baráti beszélgetésekben sem. A vendéglátóipar is foglalkozik az internetkapcsolat minőségével és lefedettségével. A mai vendéglátók minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektetnek a vevőközpontúságra, így a legtöbb kávézó, étterem és bár üzemeltető megtesz mindent, hogy elkerülje a negatív online kritikákat, mert ezek sem a jelenlegi ügyfelek megtartásának, sem pedig az újak megszerzésének nem kedveznek. A WiFi olyan alapvető szolgáltatássá vált, mint amilyen az áram, amire minden vendéglátóipari egységnek szüksége van. Ezek a helyek a találkozók elsődleges helyszínévé váltak. A minőségi internetes lefedettséghez való hozzáférés arra ösztönzi az vendégeket, hogy gyakrabban és több időt töltsenek el az adott helyen. Végső soron, ha elégedettek a vendégek, az növeli a vállalkozás profitját.

Több tanulmány szerint a közösségi média használata szintén drasztikusan megnőtt, a Facebook és a LinkedIn több mint 25%-ot nőtt az előző negyedévhez képest. A TikTok havi letöltéseinek száma 25%-kal nőtt és az olyan alkalmazásokon, mint a WhatsApp, kétszer annyi videó- és hanghívást indítottak a felhasználók. A közösségi videóalkalmazások népszerűsége is megugrott: a Brunch-ot egy hét alatt 1 millióan töltötték le, a Houseparty-n pedig 70%-kal nőtt a havi feliratkozók száma. A közösségi platformokhoz hasonlóan a Netflix és a Peloton is növelte a felhasználói számát. A Disney+ pedig megelőzte a négyéves előrejelzéseit, az 54 millió előfizetővel. Emellett nem szabad megfeledkezni az online játékok növekedéséről sem.

Az internet már nem luxus, inkább alapvető szükséglet lett (mint például a víz vagy az áram). A világjárvány csak fokozta az internetre való támaszkodásunkat. A technológiai világban villámgyorsan haladunk előre, és pontosan ugyanez mondható el internetkapcsolatunkról is.

​​​​​​​

A Tenda számos olyan terméket kínál, amelyek biztosítják a megfelelő internetkapcsolatot megfizethető áron, legyen szó akár WiFi routerről, jelerősítésről, lefedettség növelésről vagy egy stabil és megbízható WiFi hálózat létrehozásáról.

Írta: Herczeg Balázs

Főszerkesztő-helyettes, hardver teszter

Hasonló bejegyzések: