A sötétség új epizódja – Diablo IV PS5 teszt
Megérkezett az idei év egyik legizgalmasabb megjelenése, a Diablo IV. A Blizzard azt ígérte nekünk, hogy visszahozza a korábbi Diablo játékok hangulatát megidéző játékmenetet, miközben haladva a korral, megtartják a mai játékokra jellemző legfontosabb jellemzőket. Hogy miként sikerült a tervet végrehajtani? Tesztünkből kiderül!
Talán nem túlzás azt mondani, hogy az elmúlt években rájárt a rúd a Blizzard fejlesztőgárdájára, ugyanis a játékaik nem éppen úgy sültek el, ahogyan azt ők szerették volna. Vegyük csak példaként a mobilos Diablo: Immortal-t vagy épp az újra élesztett Overwatch 2-t, ami a kezdeti lelkesedés ellenére, mára már el-el fogyott és még az ígéretüket se tudták tartani a fejlesztők – elég, ha csak a májusban elkaszált, 2019 óta ígérgetett PvE játékmódra gondolunk. Habár én személy szerint nagyon szeretem a Blizzard által készített játékokat, kicsit szkeptikusan, ám mégis bizakodva vágtam bele a játékba, reménykedve abban, hogy az egyik legnagyobb húzócímüket azért csak nem fogják eltolni a fejlesztők! És szerencsére igazam is lett, a Diablo 4 egyáltalán nem okozott csalódást.
Ami a sztorit illeti, a cselekmények több évtizeddel a Diablo III: Reaper of Souls történései után játszódnak. A menny és a pokol háborúja miatt Sanctuary világára rendesen rájárt a rúd, és a Horadim rend nem tudta megvédeni a helyet. Ezt tetézi az a tény, hogy visszatért Lilith, a démonok anyja, aki az egyik megalkotója az emberek világának és aki nem meglepő módon, nem kisebb céllal tért vissza, minthogy a saját kedvére formálja a világot. A küldetések során őt fogjuk majd üldözni a különböző helyszíneken át, ahol megismerhetjük mit is tett útja során az emberekkel.
A hajtóvadászat során a Barbarian, Necromancer, Druid, Rogue és Sorceress kasztok közül válogathatunk, mindegyiknek megvan a saját plusz erőssége, így rajtunk áll melyiket találjuk a legszimpatikusabbnak.
A Diablo 4 alapvetően egy olyan játékélményt kínál, amelyet a rajongók már régóta vártak. A játék egy hatalmas és veszélyes világban játszódik, ahol a démonok és a szörnyek uralják a világot. A harcok izgalmasak és lendületesek, a játékosok a képességeik és fegyvereik felhasználásával csapnak össze az ellenfelekkel. Az egyedi karakterosztályok lehetőséget adnak a testre szabásra és a harci stílus személyre szabására. A képességfák és a fejlődési rendszer révén a karakterünk folyamatosan erősödik és új képességeket nyithatunk fel vele, ami még változatosabbá teszi a harcokat.
A felfedezés ezúttal is központi eleme a játéknak. A világ nyitott és tele van rejtett területekkel, barlangokkal és elhagyott városokkal. A játékosoknak lehetőségük van felderíteni ezeket a helyszíneket, megoldani a különböző feladatokat és felfedezni a történetet. A veszélyek és a kihívások mindenhol ránk leselkednek, úgyhogy résen kell lennünk, de a cél nem más, mint az ellenfelek életerejének a lenullázása, majd a leeső lootok begyűjtése.
A multiplayer mód további izgalmat nyújt, itt ugyanis a játékosok csapatokat alkothatnak és együtt szállhatnak szembe a gonosszal szemben. A játék teljes mértékben cross-platform, így van átjárás a platformok között, a PC-sek és a konzolosok mindenféle akadály nélkül játszhatnak egymással. Ez a Blizzard játékok esetében nem újdonság azért, de mindenképp egy nagyon fontos, kiemelendő dolog!
Ami a grafikai megvalósítást illeti, a játék egyszerűen lenyűgöző. A részletesen kidolgozott környezetek, karakterek és különleges effektek hihetetlenül valósághűvé teszik a játék világát. A sötét és a gonosz atmoszférája áthatja a játékot, miközben a látványos világítási effektek, a dinamikus időjárási változások és a részletes textúrák mind hozzájárulnak a vizuális élményhez. Az elhagyatott kastélyok, a veszélyes barlangok és a mészárláson átesett városok szinte életre kelnek, amikor felfedezed őket. Mi a játékot PlayStation 5 konzolon teszteltük, itt nem találkoztunk semmiféle performancia problémával, gyönyörű szépen futott a játék. Az újgenerációs konzolokon (PS5 és Xbox Series X) 4K-s felbontást és 60 FPS-es képkocka frissítést kapunk, ami nem konfigurálható.
A hangok és a zenei megoldások szintén hozzák ugyan azt a magas szintet, mint a grafika. A különböző időjárási körülmények, a démonok üvöltése, a fegyverek csattanása mind fokozzák a játék intenzitását. A zenei aláfestés tökéletesen illeszkedik a játék hangulatához. A hangok és a zenei elemek gondosan kidogozottak, és tovább erősítik a játék izgalmas és „sötét” hangulatát.
Az irányítás szintén kulcsfontosságú a megfelelő játékélményhez, itt az elején szintén voltak fenntartásaim, ugyanis a régi Diablo részekkel mindig csak és kizárólag PC-n játszottam billentyűzet és egér kombóval, viszont ismételten kellemeset kellett, hogy csalódjak ugyanis a kontroller simán hozta ugyan azt az élményt, mint a billentyűzet + egér páros, sőt szerintem még könnyebben és intuitívebben tudtam így irányítani a karakteremet, mint régebben. Úgyhogy a kontroller támogatás szintén nagy plusz a játékban és nem csak a konzolosok kiváltsága, ugyanis a PC-s játékosok is csatlakozhatnak ily módon a mókához.
Összességében a Diablo 4 egy lenyűgöző játék lett, ami a lehető legjobb érzékkel nyúlt vissza a korábbi részek legjobb elemeihez és ezeket összemixelve megalkotta a sorozat egyik legjobb részét. Mivel a játék a fő sztori teljesítése után közel sem ér véget – inkább csak ekkor indul be igazán, ugyanis a barátokkal való játék és a karakterünk továbbfejlesztése mind-mind rengeteg plusz játékórával csalogat minket, hogy arról ne is feledkezzünk meg, hogy a Blizzard számos újdonsággal és extrával készül a megjelenést követő pár hónapban, évben, ami szintén vissza-vissza fogja csalogatni a játékosokat a képernyő/TV elé. A választható nehézségi fokozatok és a különböző kisegítő funkciók mind-mind segítenek az újdonsült játékosoknak is, így aki esetleg most kapott kedvet a Diablo univerzumának a felfedezésére, az a legjobb pillanatban csatlakozik a történethez. A kiváló grafika, a hanghatások és a magával ragadó játékmenet mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a játékosok elégedettek legyenek az új résszel, így bátran ajánlom mindenkinek a játékot.
A játék PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One és Xbox Series X|S platformokra jelent meg június 6-án és háromféle kiadásban a Standard, Deluxe és az Ultimate verzióban vásárolható meg. Minél magasabb kiadást vásárlunk meg, annál több plusz játék béli tartalmat kapunk.
A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Magnew Games biztosította számunkra, melyet ezúton is köszönünk nekik!