aszfalt-kavics-es-ho-wrc-8-teszt

Aszfalt, kavics és hó - WRC 8 teszt

2019. szeptember 13. Kocsis Bence PC

A múlt hét végén megérkezett a WRC sorozat következő része a WRC 8, melyert a Kylotonne Racing stúdió fejlesztett. A WRC 7 nagyjából két évvel ezelőtt jelent meg, melyet ki is próbáltunk. Most elérkezett az idő, hogy megnézzük, két év elteltével a készítőknek miben sikerült fejlődni. 

A WRC sorozat a hivatalos FIA WRC sorozat licenszét igyekszik meglovagolni és erre alapozva szeretné a játékosokat bevonzani. Ehhez persze az autófestések és csapatfotók nem lehetnek elegendőek, a készítőknek olyan tartalmat kell ráhúzni a megvásárolt jogokra, mely egy játszható és élvezhető szimulátort garantál. 

Tehát ami a játék magja az a FIA WRC világbajnokság 2019-es szezonja. Ez az összes WRC, WRC 2 és WRC Junior csapatot jelenti, valamint a 14 hivatalos helyszínt is, melyek között már szerepel a lengyel, chilei és török rali is. A helyszínek továbbra is nagyon változatosak, hisz lesz aszfalt, murva, földút, durva köves útszakasz, hó és jég is, több mind 100 szakasz vár ránk. Ehhez még hozzájön, a dinamikus időjárás, így még egy adott helyszínen belül sem mehetünk biztosra, mondván hogy az ottani terepviszonyokat és vonalvezetéseket már begyakoroltuk. 

A karrier mód nagyon összetett, hisz nem csak az lesz a célunk, hogy sikeresen abszolváljuk az adott szakaszokat, hanem a háttérmunkában is fontos feladataink lesznek. Nem csak pilóták, de csapatmenedzserek is leszünk, hisz egy komplett "istállót" kell működtetnünk. A feladataink közé tartozik majd az alkalmazottak felvétele. Nem csak a szerelő személyzet lát el fontos feladatokat, de a kutatás és fejlesztés terén is lesznek tennivalók, például a már említett dinamikus időjárás fürkészése, előre jelzése is egy személyzeti feladat lesz. Nem kell arra számítanunk, hogy előre megírt forgatókönyv szerint halad majd a karrier mód, hisz példa lesz majd arra is, hogy egy balul sikerült hétvége után kénytelenek leszünk kihagyni a következő eseményt és a felszabadult időt a károk felmérésére, javításra, a személyzet pihentetésére fordíthatjuk. A karrier módban a játék előrehaladtával pénzt és XP-t gyűjthetünk. Emellett 

Akinek a karrier mód túl bonyolultnak bizonyulna, azok számára lehetőség van szezon szintjére redukálni a versenyzést, ahol már nem lesz feltétel a csapat teljes személyzetének ismerete, koordinálása. Ha még rövidebb távon gondolkodunk, vagy csak gyakorolni szeretnénk, akkor lehetőségünk van egy-egy szakaszon végigmenni egyjátékos módban, vagy split screen módban. 

Az online mód nem erőssége a játéknak. A karrier mód után túlzottan leegyszerűsített ez a részleg a játékon belül. A hálózati kapcsolatokkal szerencsére semmi probléma, így ezen a téren jól teljesítettek a készítők, viszont az online játék szabadon kapcsolódó lobbikra korlátozódik, ahol más játékosok idejével versenyezhetünk. Ezek alapján ranglistákra kerülhetünk fel, melyek sajnálatos módon nem tagolhatók autó típusokra, sőt kategóriákra sem. De lesznek heti kihívások , melyek már autó / osztály szerinti követelményeket tartalmaznak. 

Fizika:

A játék irányítása pozitív csalódás. Nem csak az osztályok között, de még autómodellek között is van differencia vezethetőség tekintetében. Teljesen más lesz vezetni egy WRC-s szörnyeteget, mint egy WRC Junior autót, hang és vezetési érzés tekintetében egyaránt. A készítők próbálják hangsúlyozni, hogy a WRC 8 egy szimulátor, ennek megfelelően a visszatekerés egy esetleges karambol, vagy árokba borulás után már nem lehetséges, bár a sérüléseket ki tudjuk kapcsolni. A WRC autókat teljesen más stílusban kell vezetni, más módon kell bánni a kormánnyal, a fékkel és kézifékkel, például a Junior szériához képest. Utóbbi kategóriában sokkal agresszívabban lehet bánni az autóval, hisz valamivel több időnk lesz reagálni egy elnézett kanyar esetében. 

Sok játékban az időjárás csak esztétikai hatással bír. A WRC 8 esetében az időjárási viszonyok komoly tényezők. A gumihasználat is lényeges, de pl. nagyon nem mindegy, hogy az aszfalt vizes, vagy épp száraz és nem csak néhány másodperces különbségekről van szó, hanem egy elrontott gumiválasztás az egész szakaszt is tönkreteheti. 

A játékot kizárólag kormánnyal próbáltuk - egy Logitech G29 kormány volt segítségünkre - és az érzés nagyon jónak mondható. Sok játék esetében fordult már elő, hogy tapasztalt versenyzőkkel harangozták be, akik ilyen, olyan módon részt vettek a fejlesztésben és nem nagyon látszott eredmény. A WRC 8 esetében nincs ilyen érzésünk, az elvégzett együttműködés hasznosnak bizonyult. 

Grafika:

A játék grafikájára nem igazán tudunk panaszkodni. Alapvetően minden téren szép a WRC 8 és csak 1-1 esetben találkoztunk "alul textúrált" elemekkel. A textúrák nagyon szépek, részletesek az autók jól kidolgozottak , ami ugyancsak elmondható az árnyékokról és egyéb fényhatásokról. Ami problémás volt , hogy a játék megjelenésekor nem nagyon tudtuk elérni a 60 FPS-t, még Full HD felbontáson sem, aztán a teszt közben, minden bizonnyal egy frissítés után a játék már egész szépen futott, bár még így is problémák voltak a 4K felbontással, egy RTX 2070, Intel Core i7-8700K és 32 GB RAM DDR4 trióval, azaz az ajánlott rendszerkövetelményt inkább a Full HD felbontásra szabta a gyártó. 

A következő gépek gameplay felvételek 4K felbontásban:

Hangok:

Az autók hangja nagyon jóra sikerült, úgy gondolom sikerült az előre lépés a WRC 7-hez képest. A turbó sípol, a kipufogó pattog, magas fordulatszámon nagyon jól szól az autó. A hang sok visszacsatolást ad arról, hogy épp milyen a kapcsolat az autó és az út között, ami még szimulátorosabbá teszi a játékot. Így pl. egy megcsúszásnál, vagy megváltozott útviszonyoknál más-más hang jön a motorháztető alól. A legtöbb effekt jól sikerült, a vízátfolyások, pocsolyák azonban nem tartoznak közéjük, de alapvetően a hangzásvilág teljesen rendben van. 

Gameplay:

Összegzés:

A WRC 8 az előd sok hibáját kijavította. Szebb lett, fizika terén is előre léptek a készítők, alapvetően szórakoztatóbb lett a játék. A pályák változatosak, még szakaszon belül is de persze piszkosul nehezek, ami szerintem jó dolog. Ezt tetézi, hogy rengeteg szakasz van. A karrier mód izgalmas, nagyon összetett, ami mellett ott van a szezon és az egyéb kihívások és eventek, úgyhogy hosszú időre lekötheti rajongókat a játék. Ami talán negatívumnak róható fel, hogy még a Full HD felbontáshoz sem elegendő egy középkategóriás konfiguráció, ha a 60 FPS a cél, de nálam vesszőparipának számít ez az érték főleg egy szimulátor esetében, ahol tízed másodpercek alatt döntünk egy-egy kormánymozdulatról. 

A játékot a Magnew Kft. bocsájtotta rendelkezésünkre. 




Írta: Kocsis Bence

Hasonló bejegyzések: