Az ártatlanok védelmezője - Zorro The Chronicles PS5 teszt
Megérkezett a NACON, PVP Games és a BKOM Studios közös együttműködésével a Zorro The Chronicles, mely elhozza a maszkos hős kalandjait – nem a jól megszokott formában, a létező összes újabb platformra, melyek között megtaláljuk a PC-t, PS4/PS5-öt, Xbox One-t, Xbox Series X|S-t és a Nintendo Switch-et is. És hogy miben különbözik ez egy átlagos játéktól? Tesztünkből kiderül!
A képek alapján már szerintem mindenki sejtheti, hogy miről is van szó: a Zorro The Chronicles egy új, humoros, családbarát akció-kalandjáték, melynek alapja egy 2014-es francia animációs sorozat, mely szintén a Zorro – The Chronicles név alatt futott és Magyarországon a Minimax-on volt látható. A játék számos izgalmas kalandot, harcot és felfedezést kínál előzetesen és az egyértelmű célközönsége a gyerekek, így az egész játékot ennek a tükrében érdemes csak megítélni. Emlékeztető gyanánt előkerestem a magyar előzetesét a rajzfilmnek, hátha valakinek beugrik és ismerős a rajzfilm sorozat magyar változata is:
A játékban két karakter közül választhatunk, az egyik az a fiatal Don Diégo (Zorro), a másik pedig a húga, Inesz. Mindkét hősnek megvannak a saját különleges képességei és minden küldetés előtt kiválaszthatjuk, hogy éppen melyikükkel szeretnénk az adott szintet teljesíteni. Inesz valamivel gyorsabb és több élete van, míg a bátyja különböző KO támadásokat tud végrehajtani. A játék helyszíne a spanyolok által uralt 19. századi Kalifornia, célunk pedig egyszerű: a gyengék és ártatlanok védelmezése a gonosz katonáktól és főnöküktől Monasteriotól.
A játékban 18 különböző küldetést találunk és két nehézségi szint közül választhatunk: a normál és a nehéz szint között - ez adhat egy kis plusz izgalmat a feladatok teljesítéséhez. A küldetések tényleges elkezdése előtt pedig nem csak a karakterünket választhatjuk ki, hanem azt is, hogy hol szeretnénk kezdeni a játékot a térképen. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy milyen módon szeretnénk teljesíteni a küldetést: belevágunk a közepébe és a frontális harcokra koncentrálunk vagy inkább megpróbáljuk csendben, lopakodva teljesíteni a feladatokat. A fő célok mellett, minden szinten akad egy-két plusz feladat is, amit teljesíthetünk, ilyen például a „Wanted” plakátok megrongálása, poszterek elhelyezése vagy épp a katonák különféle technikával történő legyőzése. Ugyanis ebből is akad egy pár opció, hisz van, hogy a játék olyan feladatokat ad, hogy lökjünk be egy katonát a szökőkútba, támadjuk meg egy magaslati pontról, használjunk különböző tereptárgyakat vagy épp hívjuk segítségül a közelben tanyázó lovak egyikét, amely megrúgja az áldozatunkat. És akkor nem is említettem még a különböző zajkeltéseket, amelyekkel elvonhatjuk a katonák figyelmét. Minden ilyen trükkért, bónusz feladatért és katona leszereléséért érméket kapunk, melyeket a későbbiekben beválthatunk képességeink fejlesztésére.
Ezek a képességek legtöbbször különböző KO mozdulatokat takarnak, amelyekkel pár gombnyomással azonnal leszerelhető bármelyik katona. Négy szintje van a képességeknek, a szintek között úgy lehet haladni, ha az előző szintet teljesen megszereztük és megvettük az egyes képességeket. Nekem talán ez volt a kedvenc részem a játékban, szórakoztató a sok különböző animáció.
Ami a játék irányítását illeti, kicsit szokatlan volt számomra elsőre a dolog, mi PlayStation 5-ön teszteltük a játékot, a többi platformon pl. PC-n nem tudom mennyire egyszerű a különböző billentyűket használni. PlayStation-ön az X-et lenyomva futott a karakterünk, támadni a négyzettel lehetett, a háromszöggel az ostort lehetett használni, ellentámadásba a körrel lehetett lépni, az R1-el katonák figyelmét lehetett elterelni, a multi-KO-t az L1-el lehetett behozni, a super KO pedig az L2-ön volt. A D-pad segítségével a távcsövet lehetett előhívni, aminek a segítségével jelölhetjük a különböző objektumokat/katonákat. Ha hozzászokik az ember az irányításhoz akkor igazából egy picit „press-to-win”-be megy át a játék, ha ügyesen nyomkodjuk a gombokat egymás után a legnagyobb hadsereget is könnyű kézzel legyőzhetjük.
Grafikáját tekintve a játék hozza a minimumot, semmi rendkívülire ne számítson senki, 3D-s, rajzfilm grafikát kapunk, néha kicsit fura animációkkal és a kamera mozgások is nagyon furák tudnak lenni néha, ha nem egy gyerekeknek készült játékról beszélnénk akkor ez a szint kevés lenne 2022-ben. Így viszont rendben van, megbocsájtható a dolog. Apropó gyerekek: kíváncsi voltam, hogy mit szól a fiatalabb korosztály a játékhoz, így az egyik tizenéves rokonomat leültettem a TV elé, hogy hadd próbálja ki a játékot és mondja el mennyire élvezi, mi az ami tetszik neki benne. Így hát mindenféle előzetes információ nélkül leült a játék elé és elkezdte felfedezni azt és nagyon hamar ráérzett a játék lényegére. Több küldetést is megcsinált és úgy láttam, hogy élvezi a játékot, jó volt látni, hogy a gyerekeket tényleg ez le tudja kötni és nagyon élvezte ahogy ugrálhatott össze-vissza Zorro-val a pályán és mindenféle vicces KO-kkal leszerelhette a katonákat. Úgyhogy összességében én azt éreztem rajta, hogy tetszett neki a játék és másnap mikor nálunk volt, folytatta is a kalandozást.
Összegzés
Összegezve a látottakat, a Zorro The Chronicles egy szórakoztató 3D-s akciójáték, amely egy családbarát élményt nyújt 18 küldetésen keresztül, miközben a gonosz zsarnokok ellen harcol az ember a jók oldalán. A célközönség egyértelműen a gyerekek, így elsősorban nekik tudnám ajánlani a játékot, a tapasztalatok alapján ők tényleg jó eséllyel élvezni is fogják – pláne hogyha a mese is ismerős esetleg számukra. Egy felnőtt számára sajnos a küldetések rövid idő alatt unalmassá válhatnak, a grafika is gyerekes, az animációk pedig néha nagyon gagyik tudnak lenni. Összességében én viszont mégis inkább pozitív szájízzel játszottam a játékkal, és inkább támogatnám azt, hogy a gyerekeim ilyesfajta játékkal játsszanak, ahol nem találkoznak véres erőszakkal, meg kegyetlen lövöldözésekkel, gyilkosságokkal, hanem inkább egy vicces formában győzik le a gonosz katonákat.
A játék megvásárolható a teszt elején említett platformokra a különböző digitális áruházakban, mint pl. Steam, Microsoft Store vagy épp a PlayStation Store, illetve, ha valaki a fizikai kiadást szeretné választani azt is megteheti, a legnagyobb hazai áruházakban a konzolos változatok árai 10 999 Ft környékén mozognak, a PC-s kiadás meg 8500 Ft környékén.
Mi pedig köszönjük a játék hazai forgalmazójának, a Magnew-nak, hogy rendelkezésünkre bocsájtották a játék egy PS5-ös tesztpéldányát!