Dead Island 2 PS5 teszt
Közel 9 éve már annak, amióta befutott minden idők egyik legismertebb játék előzetese, a Dead Island 2 trailere, melyet még a 2014-es E3 rendezvény keretén belül mutattak be. Szerintem senkinek nem kell bemutatnom ezt a méltán híressé vált trailert - ha netán valaki mégis átugrotta volna az elmúlt 9 évet, annak azért itt hagyom a linket hozzá. Akkor egy nagyon hangulatos és vicces előzetest kaptunk és akkortájt még senki sem gondolta, hogy majdnem 9 év fog eltelni míg ténylegesen hozzánk, játékosokhoz is eljut a játék. Bizony hosszú, és igazán eseménydús út volt ez, hisz az évek során rengetegszer megváltozott a fejlesztő gárda is, és folyamatosan csak az újabb és újabb csúszásokról szóltak a hírek.
A végső „nyertesre” 2019-ig kellett várni, ugyanis a Deep Silver ekkor jelentette be, hogy a Dambuster Studios fogja befejezni a játékot és hogy ezúttal tényleg nincs több variálás a fejlesztői gárdával, nem úgy mint a megjelenéssel, ami végül ismételten el lett halasztva, majd korábbra lett hozva, szóval egy szónak is száz a vége, engedjétek meg, hogy most már írásba is foglaljam: végre itt van a Dead Island 2! Nagyon megörültünk mikor meglepő módon, jóval a megjelenés előtt megkaptuk a tesztpéldányt és végre belevethettük magunkat mi is a zombi gyilkolásba. Az elvárásaim személy szerint egyáltalán nem voltak magasak, kicsit szkeptikusan álltam az egész dologhoz, féltem tőle kicsit, hogy nehogy bukta legyen a játék, de elöljáróban annyit azért elárulhatok, hogy kellemes csalódás volt már az első perctől kezdve. De hogy mit tartogat a Dead Island 2? Tesztünk folytatásából kiderül!
Műfaját tekintve a Dead Island 2 egy első személyű, akció-RPG jellegű játék, amiben a zombiktól hemzsegő Los Angeles utcáin kell helytállnunk és megküzdenünk velük. A „Hell-A” – ahogyan a világot hívják, amiben zajlanak az események, egy hatalmas, nyitott világ telis-tele felfedezni valóval. Tíz darab részletesen kidolgozott pályát kapunk, a luxus kastélyoktól/villáktól kezdődően egészen a Monarch Studios helyszínéig. Mindegyik pályán temérdek felfedezni valót kapunk, így csak rajtunk áll mennyire haladunk célirányosan a feladatok teljesítése felé, vagy pedig mennyire kezdünk el mindenféle hasznos, körülöttünk lévő tárgyat gyűjtögetni. A sztori vezetve van, a játék folyamatosan mutatja merre kell tovább haladnunk, utunk során pedig mellékküldetéseket is teljesíthetünk amennyiben szeretnénk ezzel a lehetőséggel élni.
A környezet változatos, nem monoton, így végig izgalmas volt az újabb és újabb helyszíneket felfedezni és minden pálya rejtegetett valami hasznos újdonságot a számunkra. A helyszínek természetesen befolyásolják azt is, hogy hogyan kell megküzdenünk a zombikkal, ugyanis a különböző szinteken, különböző típusú zombikkal találkozhatunk és a rendelkezésünkre álló eszköztár is pályáról-pályára változik. Engem ez nagyon magával tudott ragadni, annak ellenére, hogy a koncepció maga nagyon egyszerű, mégis remekül implementálták ezt a srácok a játékba.
De, hogy mégis mi a sava-borsa ennek a játéknak? Hát persze, hogy a zombik gyilkolászása és a különböző animációk, jelenetek egymásutánisága! Szerencsére a fejlesztők ezen a téren is kitettek magukért. Mi sem bizonyítja jobban ezt, hogy ez az egész rendszer kapott egy saját nevet is, melyre úgynevezett „FLESH” rendszerként hivatkoznak. Hogy mit is takar ez valójában? Elsősorban nagyon részletes karaktermodelleket és sérülés fizikát, ami a különböző zombik sérüléseit valami eszméletlen pontos módon lemodellezi és már-már öröm nézni, ahogy törnek a csontok, szakadnak a végtagok és darabokra hullanak a mutáns lények a szemünk láttára. Eben abszolút kiemelkedőt mutat a játék és teljes mértékben hozza azt, amit az előzetes gameplay videókon láthattunk, nem kamu, nem ámítás volt az egész, tényleg ennyire részletesen kidolgozták a fejlesztők ezt a részét a játéknak.
Természetesen zombi csonkítás nincs fegyverek nélkül, amiből szintén akad jó pár elrejtve Los Angeles utcáin, az egyes villákban vagy akár maguknál a zombiknál is. Ezért is jó a nagy terület, hisz mindenhová benézhetünk, kinyithatjuk a fiókokat, a szekrényeket, megnézhetjük a polcokat, széfeket, ládákat és rengeteg fegyvernek alkalmas tárggyal gazdagodhatunk, ha nyitott szemmel járunk a város utcáin. Aztán ezeket a fegyvereket tudjuk fejleszteni és karbantartani is a „workbench” funkció segítségével, így akár egy egyszerű vasdarabból is, egész komoly fegyvert patkolhatunk a végére. A bőség zavara azért itt is gondolkodásra ad okot, ugyanis a nálunk lehető fegyverek száma véges, ezért néha döntenünk kell, hogy mi az, amire tényleg szükségünk van és mit-mire cserélünk ki.
A játékban helyett kapott egy úgynevezett kártyarendszer is, ahol új képességeket adhatunk a karaktereinkhez, mely karaktert a játék elején kell kiválasztanunk és amelyet közben nem változtathatunk. Itt 6 darab karakter közül válogathatunk, igazából szerintem a játék lényegi részében nincs sok különbség az egyes karakterek között, leginkább szimpátia alapján fogja a játékos eldönteni, hogy kivel szeretne játszani. Mindegyik karakternek vannak alap tulajdonságai és erősségei, ezeket lehet tovább turbózni a különböző kártyákkal, amelyek plusz képességeket adnak.
A harcrendszer szintén nem lett túlbonyolítva, bárki nagyon hamar rá tud érezni a helyes taktika nyitjára, a különböző ütések és lövések mind-mind hozzák az elvárt hatásokat, a „FLESH” rendszernek köszönhetően. Zsenialitása szerintem az egyszerű és nagyszerűségében van.
Amiről pedig még nem sok szó esett az a technikai megvalósítás. Mi a játékot PS5 platformon teszteltük és én nem találkoztam performancia gondokkal, nagyon szépen futott végig a játék és a grafika teljes mértékben hozza az elvárt szintet. A játékterek nagyon részletesen ki vannak dolgozva, látszik, hogy minden apró részletre odafigyeltek a fejlesztők. Ez a környezet hatalmasat dob a játékélményen és az, hogy végre egy játék, ami már a megjelenés előtt is úgy fut, mint az álom és nincsenek optimalizálási problémák, akadások és egyéb technikai nehézségek ez mind-mind egy hatalmas piros pont a fejlesztői gárdának. Ami a hangeffekteket illeti, azok is jól sikerültek, a szinkronok nagyon pofásak és a soundtrack is nagyon a helyén van.
Összegzés
Ahogy azt már a teszt elején is említettem kicsit szkeptikusan és félve vágtam bele a játék kipróbálásába és nagyon kellemeset csalódtam a játékban. A Dead Island 2 egy igazán friss és jó meglepetése szerintem ennek a 2023-as megjelenési évnek, és pláne ennek az áprilisnak, amire szerintem senki nem számított – maximum csak mert remélni. Persze, akadnak azért kisebb fajta dolgok, amit a fejlesztők szemére lehetne róni, ilyen például a tipikus „zombik a hátad mögé” szituk, illetve az, hogy maguk a feladatok egy idő után repetitívvé válhatnak, hiába a változatos pályák. De mindennek ellenére én azt mondom, hogy az egyszerűbb, az néha több alapon, egy nagyon szórakoztató zombi hentelő játékot kaptunk, amit a részletesen kidolgozott környezet, a brutális közelharc és a csodálatos grafika mind-mind elősegített abban, hogy a 2023-as év egyik legnagyobb pozitív meglepetése legyen ez a játék. A Dead Island 2 április 21-én jelenik meg PC-re, PlayStation-re és Xbox konzolokra.
A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Magnew biztosította számunkra, melyet ezúton is köszönünk nekik!