f1-2020-eld-at-a-teljes-szezont-virtualisan

F1 2020 - Éld át a teljes szezont, virtuálisan

2020. július 17. Szajcsán Márk Játék

A 11. csapat
Az F1 2020 talán az eddigi legösszetettebb forma 1-es játék, amit a Codemasters valaha kiadott. Rengeteg újdonságot kaptunk, a fejlesztőknek sikerült vegyíteni az előző játékok jól működő funkcióit a kitűnően kidolgozott újdonságokkal. Nem csak maga a játék, de a sport is nagyon összetett: nem csak a versenyző számít, hanem az is, hogy milyen csapat van mellette. Az F1 2020 legnagyobb újdonsága a MyTeam mód. Ez nem keverendő az NBA 2K féle MyTeam, vagy a már szinte mindenki által ismert FIFA Ultimate Team módokkal. A MyTeam mód játékmenet szempontból inkább az eddig jól megszokott Karrier módhoz hasonlít. Lehetőségünk van egy 11. csapat létrehozására, és olyan csapatfőnökök nyomdokaiba léphetünk, mint Bruce McLaren vagy Sir Frank Williams. A Karrier módban eddig csak az autók fejlesztésével és vezetésével foglalkoztunk, ám ez a MyTeam módban teljesen kibővül. A csapat létrehozásakor a csapat nevét, logóját, szponzorait, az autó festését, motor beszállítót és a versenyzőket is magunknak kell kiválasztani. A csapat egyik pilótája mindenképp saját magunk leszünk és csapattársat kell igazolnunk a versenyzői piacról. A versenyzői piac dinamikus, változik a versenyzők értékelése, és ezzel együtt a szerződésük ára is. Az elején a csapatnak mindössze annyi pénze van, hogy egy F2es versenyzőt igazolhat, viszont ha szépen fejlesztjük csapatunkat és jó eredményeket tudunk elérni akkor akár le tudjuk igazolni majd Lewis Hamiltont vagy Max Verstappent is. A versenyautó amivel kezdünk a Williams és Haas szintjén helyezkedik el, de ha gondosan fejlesztjük csapatunk minden részlegét pár szezonon belül már a Red Bullokkal és Mercedesekkel versenghetünk a győzelemért. Az autóinkat a szabadedzések alatt szerzett pontokból tudjuk fejleszteni, pont úgy, mint karrier módban. A csapat szponzoraitól minden héten pénzt kapunk, amellyel olyan a következő létesítményeket tudjuk fejleszteni: aerodinamika (aerodynamics), alváz (chassis), motorerő (powertrain), megbízhatóság (durability), személyi létesítmény (personal facilitiy), és marketing. Például ha a motorerő létesítményünkre költünk pénzt, akkor hatékonyabban tudunk majd motort fejleszteni a versenyhétvégéken megszerzett pontokból.


A karrier mód is átalakult egy kicsit. Eldönthetjük, hogy egyből beleugrunk egy Forma 1-es autó ülésébe, vagy megpróbáljuk fel küzdeni magunkat Forma 2-ből a Forma 1-be, egy rövidebb, vagy akár egy teljes szezonon keresztül.
A 2020-as szezon hivatalos rekordszámú 22 futamból áll, így a játékban is megtalálható mindegyik versenypálya, köztük az új Hanoi Street Circuit és a holland Circuit Zandvoort. Ez a 22 futam sok játékosnak talán túl időigényesnek minősülhet és erre gondolt a Codemasters is: játszhatunk rövidített 16 vagy 10 futamos szezonokat is. Amennyiben a rövidebb szezont választjuk, szabadon határozhatjuk meg, hogy mely versenypályák legyenek benne a naptárban, így kitörölhetjük azokat a pályákat, amelyeken nem szeretünk versenyezni. A játék a februári teszt alapján készült el, azokat a festéseket és autók közötti erősorrendet kapjuk meg, így például a fekete Mercedes sincs még benne a játékban, kíváncsian várjuk, hogy a Codemasters egy frissítésben kicseréli-e a festéseket, vagy az autók erősorrendje megváltozik-e az osztrák nagydíjon látottak alapján.


Versenyzés - handling
Az autók fizikája évről évre reálisabb minden F1 játékban, ez az ideiben sincs másként. Jobb fékezést modellt kaptunk, sokkal rövidebb féktávokat tudunk venni mint az F1 2019-ben. Az ERS rendszert teljesen átalakították: végre nem kell minden kanyarban gombokat nyomkodni, hogy a lehető leggyorsabbak legyünk. Az ERS rendszerre még Lando Norris, a McLaren versenyzője hívta fel a figyelmet, mi szerint a 2019-es játékban kicsit sem volt realisztikus a működése. Ezt a visszajelzést a Codemasters komolyan vette, így az új játékban a pályákon most már egy előre beállított ERS rendszert kapunk, viszont az “overtake” gomb megnyomásával egy kis energia boostra teszünk szert, ezzel megkönnyítve egy előzést vagy védekezést a verseny közben. Az AI okosabb lett, könnyebben lehúzódnak időmérő alatt, és box kimenetel közben észreveszik, ha egy másik versenyző mellettük megy az ideális íven. Idén egyébként kaptunk egy virtuális tükröt, amelyet a képernyő tetejére tudunk beilleszteni, így nem kell folyton hátra nézegetni úgy, mint az előző szériákban. Az autók irányítása egyértelműen jobb lett az előző játékhoz képest, viszont még bőven tudná fejlesztenie a Codemasters az autók fizikáját.


Split-screen
Végre visszatér a Split-screen mód, kedvünkre versenyezhetünk egymás ellen barátaink ellen otthon a tv előtt. Az elmúlt évek nagyon kevés autóversenyzős játékában volt megtalálható ez a funkció, a mai online világban talán úgy tűnhet, hogy már nincs erre szükség, de szerintem nagyon sok apuka fog örülni a hírnek, hogy végre versenyezhet gyerekei ellen otthon a kanapén. Az online multiplayer ugyanolyan maradt, mint az előző részekben, játszhatunk ranked és unranked versenyeket, ezen felül pedig csatlakozhatunk ligákba.

Battle Pass?!
A személyreszabhatóság nagy szerepet játszik a Codemasters új játékában. Része lesz a “Paddock Pass” amelyben olyan különböző tárgyakat tudunk feloldani majd mint egy új autófestés, versenyzői overáll kinézet, sisak design vagy dobogói ünneplés. Hasonló rendszerben működik, mint a Warzoneban és Fortniteban található battle pass, minél többet játszunk annál több tárgyat tudunk feloldani.


Schumacher Edition
Csak úgy, mint az előző F1 játékokban, az F1 2020-ban is versenyezhetünk classic autókkal. Új autók kizárólag a Deluxe Schumacher Edition megvételével oldhatóak fel. Megkapjuk Michael Schumacher első Forma 1-es autóját, a Jordan 191-et, a két Benetton versenyautót, amelyekkel az első két világbajnoki címét nyerte (Benetton B194 és B195), és a Ferrari F1-2000et, amellyel az első ferraris világbajnoki címet szerezte meg. A Deluxe Editiont megvásárló játékosok emellett kapnak különleges autófestéseket, overálokat és sisakfestéseket, ezen felül pedig egy “Schumacher leap” dobogós örömöt, amelyet karakterükre tudnak felruházni.

Eddigi legjobb F1 játék?
Szerintem elmondhatjuk, hogy talán az eddigi legjobb F1 játékot dobta piacra a Codemasters. Rengeteg újdonságot kaptunk idén is, a fejlesztő nagyon jó úton halad céljai felé. Ellenben más sport játékok fejlesztőivel a Codemastersnél azt látom, hogy ők tényleg minden évben akarnak valami újat mutatni, és szeretnék kielégíteni az igazi hardcore F1 fanok igényeit. Szimulátornak még mindig nem nevezhetjük a játékot, de kezd évről évre egyre realisztikusabbá válni. A grafika évről évre jobb, jó érzéssel tölt az autók és pályák látványa. Összeségében nekem, mint óriási F1 rajongó iszonyatosan tetszik az F1 2020, annyi kontent van benne, hogy valószínűleg még több hónapig megállás nélkül játszani fogok vele.

Írta: Szajcsán Márk

Hasonló bejegyzések: