fesztivali-hangulatban-dirt-5-teszt

Fesztiváli hangulatban - DIRT 5 teszt

2020. november 05. Kocsis Bence PC

A Codemasters Rally fronton nagyon jól áll, hisz a lassan két éve megjelent Dirt Rally 2.0 komoly népszerűségnek örvend a szimulátorosok körében. Persze a csapat igyekszik az árkádosabb irányt kedvelő játékosok igényeit is kielégíteni, így a hét végére elérhetővé tette a Dirt 5-öt, mely a szimulátoros vonal helyett inkább a fesztiváli hangulatra és a mindenki számára könnyen megtanulható és élvezhető irányításra fekteti a hangsúlyt.

Ennek megfelelően a játék menüje sem túl komoly, nagyon színes és a menürendszer kimondottan egyszerű. Hamar eligazodunk és megtaláljuk, hol és mit szeretnénk csinálni. 

A Dirt 5 alapvetően a karrier módra épül. A világ minden táján kell eseményeket teljesítenünk, hogy aztán haladjuk a "küldetésekkel", hogy pénzt, XP-t szerezzünk, ami mellett lehetőség van extra díjakat is összeszedni. Más más autókra lesz szükségünk a küldetések teljesítésére, hogy aztán tovább léphessünk. 


A karrier mód mellett lesz még lehetőség gyakorlásra. Egy-egy pályát kiválasztva körözhetünk, vagy versenyezhetünk. Lesz pályaszerkesztő, melyben megoszthatjuk másokkal a műveinket. Online versenyzés is lesz, bár ez a játékmód inkább az erőfitoktatásról szól, mint a szervezett versenyzésről. Szobákat készíthetünk,. ahova aztán csatlakozhatnak más versenyzők egy egy eseményre. A versenyen elért eredmény itt is pénz és XP jutalommal jár, melyet aztán a karrier módban használhatunk fel.  

Összesen 10 helyszínen versenyezhetünk, ami komoly szám és elég változatos környezetben róhatjuk a köröket, vagy tehetünk meg rajt/cél szakaszokat ás driftelhetünk. Észak és Dél-Amerika, Európa, Afrika, Ázsia egzotikus, sivatagos, havas, sziklás tájain versenyezhetünk és még bemehetünk városokba is, ahol az utcákon randalírozhatunk. Összesen 38 szakasz található a játékban, ráadásul minden szakaszunak van egy reverse változata is, hogy ne unjuk meg a vonalvezetéseket és nehezebben jegyezzük meg azokat.

A kocsiosztályok komoly armadát vonultatnak fel, a modern rally autóktól a a klasszius járgányokig rengeteg típus lesz elérhető, ráadásul off-road gépszörnyek és terepre átalakított sportautók is szerepelnek a palettán.Lesz egy garázsunk is, ahol az összevásárolát aztókat nézegethetjük és lesz mód azoknak testreszabására, ami a külsőt illeti. Kedvünk szerint festegethetjük, matricázhatjuk őket, hogy aztán menő kinézetük legyen.

Az időjárási körülmények is változatosak. Lesz verőfényes napsütés, komoly eső és a havas tájakon intenzív havazásba is belefuthatunk. Ráadásképp a dinamikus időjárás is játszik, így a napsütésben , száraz körülmények között elkezdett verseny szakadó esővel és sártengerrel folytatódik. A napszakok is változnak, hisz a világosban elkezdett versenyen besötétedik és jóval nehezebb dolgunk lesz a kanyarok és ívek megtalálásánál. A grafikáról is érdemes említést tenni, ami elsőre nagyon laposnak tűnhet, hisz a textúrák nem igazán magy felbontásúak, de helyette komolyan ráfeküdtek a készítők a készletes megjelenítésre. A táj varázslatos, az autókra nem lehet panasz és ami az eső eredményezte állapotokat jelenti, nagyon komoly lett a látványvilág. Az autók fokozatosan szedik fel a sarat és száraz időben is megjelenik a por, ami idővel teljesen ellepi az autót.

Az irányítás nagyon arcade-os lett, ami nem igazán baj, hisz így a készítők a nagyobb tömegnek kedveztek. Én személy szerint szimulátoros beállítottságú vagyok és bármilyen játék jelenik meg, azonnal veszem elő a G29-es kormányomat. Nos itt nem lesz rá szükség, hisz a kormány támogatás nem igazán fest jól. A beállításokban nem tudtam kalibrálni a kormányt, se gáz , se fék, se kormányzás nem volt, mindössze pár gomb volt aktív a kerék közepén. Így elővettem a Logitech controllerem, amivel aztán kimondottan élvezetesen tudtam körözni, nem éreztem, hogy hátrányban lennék a gépi ellenfelekkel szemben. Az AI viszont komoly fekete pontot érdemel. Az egy dolog, hogy a gépi ellenfelek semmivel nem törődve egymást lökdösik, de ezt ugyanúgy velünk is megteszik. Mikor rajzolják az íveket azokat úgy teszik, minthe csak egyedül lennének a pályán, hiába próbáljuk úket megelőzni, de ugyanezt teszik akkor is, ha elrontunk egy kanyart, könyörtelenül ragaszkodnak az ívükhöz, még akkor is, ha épp rajta vagyunk. A sérülésekkel kapcsolatban el kell mondani, hogy a szakaszokon okozott károk semmiflée hatással nincsenek az autók vezethetőségére, így bátran felvehetjük a kesztyűt a gépi ellenfelekkel, nem lesz bajunk, viszont azért online módban a játékostársakra természetesen legyünk tekintettel. 

Összegzés:

A Dirt 5 egy AAA cím, ennek megfelelően konzolokra 18 ezer forintért szerezhető be, míg PC-re Steam-en keresztül juthatunk hozzá nagyjábol 19500 forint fejében. Hogy mit kapunk ezért? Egy nagyon élvezetes Arcade off-road rally játékot, amivel a szabadidőnket el tudjuk tölteni. A grafika szép, az irányítás könnyű, így utóbbi miatt nem kell hosszú órákat gyakorolni, hogy legyen sikerélmény. A Dirt 5 nem az a játék, amelyről 2-3 év múlva beszélni fogunk, de ha mindenképp autózni szeretnénk és távol áll tőlünk a szimulátorozás, akkor nem fogunk mellélőni. 

A tesztpéldányt a MAGNEW biztosította számunkra. 

Írta: Kocsis Bence

Hasonló bejegyzések: