homokban-aszfalton-kavicson-es-hoban-wrc-10-teszt

Homokban, aszfalton, kavicson és hóban - WRC 10 teszt

2021. szeptember 04. Kocsis Bence PC

2021-ben a rali-világbajnokság már a 49. szezonjához érkezett, ennek eredményeképp a WRC 10 érdekes módon már az 50, évfordulóra készül, így az új epizód soha nem látott retró tartalommal került a boltok polcaira.

A játékban 12 helyszínen teljesíthetjük a szakaszokat, melyek Monte Carlo, Svédország, Horvátország, Portugália, Olaszország, Kenya, Észtország, Chile, Wales, Finnország, Spanyolország, Japán.

A helyszínek kimondottan változatosak, hisz míg Svédországban jégen és havon kell versenyeznünk, addig Kenyában a homok és a por lesz a főszereplő, de a murva és az aszfalt szerelmesei is megtalálhatják kedvenc szakaszaikat Spanyolországban, vagy akár az új helyszínen, Észtországban.

Ami a versenyautó felhozatalt illeti, WRC, WRC2/WRC3, Junior WRC kategóriában szállhatunk harcba. A legendás versenyautók között megtaláljuk a rali-világbajnokság ikonikus modelljeit is, mint az Audi Quattro Sport, a Lancia Delta HF 4WD, de volán mögé ülhetünk Sebastien Loeb, Marcus Grönholm Citröen-jében és Ford-jában.

Egyjátékos módban lehetőségünk van karriert indítani, ahol egy Junior WRC, vagy WRC3 kategóriájú autót választhatunk. Leszerződhetünk gyári csapatba és privát csapatba is elmehetünk, utóbbi esetben nagyobb szabadságot kapunk . Karrier módban a versenynaptár nemcsak az adott rali versenyhétvégéket jelenti, hisz számos lehetőség lesz kitölteni az események közti időt. Csapatépítés, gyártó által rendezett márkaverseny, teszt is választható, de pihenőnapot is tarthatunk. Az események alatt Skill pontokat gyűjthetünk a szintlépések eredményeképp, melyeket aztán beválthatunk különféle fejlesztésekre, melyek az autó teljesítményére, előmenetelünkre, a csapat stáb szerkezetére és minőségére lesznek pozitív hatással.

A karrier mód mellett minden egyes szakaszt begyakorolhatunk preferált autóinkkal, de akár egy szezont is lenyomhatunk az általunk beállított versenyek, szakaszok és kategória megadásával. Lesznek tesztlehetőségek, több tesztpálya is rendelkezésre áll, emellett van egy hatalmas aszfaltozott pálya is, melyen körbe-körbe autózhatunk az alternatív útvonalakon.

A multiplayer módban lehetőség van split screen , co-op módokra, csatlakozhatunk játékhoz, kereshetünk lobbikat és akár létre is hozhatunk kedvünk szerint. A Clubs módban létrehozhatunk club-ot, ahova szakaszokat pakolhatunk be, melyek letolására meghatározott időpontokban kerül sor, de ugyanúgy csatlakozhatunk is ezekhez a club-okhoz. Lesznek kihívások is melyek napi és heti rendszerességgel kerülnek megrendezésre.

A 40th Anniversary játékmódban 1973-tól 2019-ig megrendezett ikonikus versenyek egyes szakaszain mehetünk végig és láthatjuk, hogy az adott versenyen milyen eredmény született. 15 esemény áll rendelkezésre, melyeket adott időn belül kell teljesítenünk, így aztán szépen sorban feloldódnak a következő versenyek. Itt érdemes megemlíteni, hogy helyszínek terén ez a játékmód nem kizárólag a WRC 10-ben megtalálható helyszínekből táplálkozik, hanem tovább gyarapítja a tartalmat, hisz az Acropolis rali, a San Remo rali és az Új-Zéland rali egy-egy szakasza is bekerült.

Kapunk egy Livery Editort is , ahol a kreatívabbak elkészíthetik saját festéseiket. Lehetőség van bármelyik autótípus kipingálására és felmatricázására. Mivel egy hivatalos rali játékról van szó, szerencsére létező márkák logói kerülhetnek fel az autókra. 


A játék fizikája kimondottan jó. Azért nem szeretem használni a reális kifejezést, mert soha nem ültem még rali autóban, így csak a monitor mögötti érzetre hagyatkozom és a játékban észrevehető viselkedésre. Az már alapelvárás, hogy a különféle terepviszonyok között lényeges eltérés legyen autózhatóság szempontjából és ez az esős / száraz körülményekre is igaz. Viszont a játékban nagyon kell figyelni a gumiválasztásra és a gumik menedzselésére. Gyakran lesznek olyan események, ahol bajban leszünk, hisz a kemény gumik nem olyan hatékonyak, a lágyak viszont gyorsan kopnak és a gumikopás komoly hatással van az időeredményekre.

A WRC sorozat epizódjai kicsit más kategóriát képviselnek az AAA címekhez képest, hisz első ránézésre nem a HD, vagy 4K textúrák kötik le a tekintetet, hanem maga a komplett látvány. A látótávolság valami hihetetlen, egyes szakaszokon akár kilóméterekre is el lehet látni, ahol nem foltok köszönnek vissza, hanem épületek, hidak és egyéb építmények rajzolódnak ki és természetesen a táj is. A helyszínek részletgazdagok, nem kelti a „már megint ugyanez a fa”, vagy „ugyanez a szikla” benyomást. Néha úgy voltam vele, hogy legszívesebben lelassítottam volna és csak néztem volna, mit lehet látni, megpillantani a nyomvonal körül a közelben és a távolban. 


Ami viszont nem igazán tetszett az az autók látványa. A versenygépek pontosak, részletgazdagok, viszont a tükröződéssel )kivéve a fenti képen látható, ezüst, metálfényű járgány), fényekkel nem nagyon tudtak a készítők mit kezdeni. Az autók legtöbb esetben olyanok, mint, ha szürkületben autóznánk. A jégfoltok az utakon, a vizes aszfalt és a saras murva kimondottan szép lett. A visszajátszások még mindig nem számítanak a játék erősségének, a kameraállások nem adnak olyan élményt, mint más játékokban tapasztalható. A porfelhő az autók mögött hatalmas, viszont iszonyat gyorsan eltűnik, ami szintén egy hiányosság.

Összegzés:

Nem kell feltétlenül szerezni a rali világát ahhoz, hogy valaki ezt a játékot megszeresse. Akiken van versenyszellem és főképp van türelmük ahhoz, hogy csak a megfelelő pillanatban lépjenek a gázra, azok számára a WRC 10 mindenképp ajánlott. A grafika szép, a fizika jól sikerült, a tartalom bőséges és a 40th Anniversary játékmód sokat ad a játékhoz.

Írta: Kocsis Bence

Hasonló bejegyzések: