mark-cerny-a-playstation-5-rol

Mark Cerny a PlayStation 5-ről !

2019. április 17. Kocsis Bence Konzol hírek

Mark Cerny a PS4 és PS5 rendszermérnöke exklúzív interjút adott a wired-nek, melyben nagyon sok érdekesség derült ki a Sony következő generációs játékkonzoljáról, a PlayStation 5-ről.

Mark Cerny elmondása szerint a PlayStation 5 nem egy egyszerű frissítése lesz a PlayStation 4-nek, vagy akár a PlayStation 4 Pro-nak. Mark azt is elmondta, hogy a PlayStation 5-öt a 2019-es évben ne is keressük a boltok polcain, ugyanis biztosan nem fog megjelenni, ugyanis még mindig javában folyik a munka a kiküldött devkitekkel, melyek azt a célt szolgálják, hogy a játékfejlesztők az adott címek megjelenéséig a maximumot hozzák ki az új generációs konzol képességeiből. A PlayStation 5 fejlesztése során a készítők szorosan együttműködtek a játékfejlesztőkkel, így tudták integrálni a játékkészítők igényeit, kívánságait, hogy a mai igényeknek minden téren megfelelő konzol kerülhessen a boltok polcaira. A cél természetesen az, hogy a PlayStation 4 90 milliós eladását felülmúlják.

Mark Cerny azt is elmondta, hogy az új konzol mind GPU, mind CPU terén komolyan megújul. Ennek eredményeképp a korábban elérhetetlennek tűnő grafikai részletességek, vizuális effektek alkalmazhatóak lesznek. A rendszermemória mérete, sebessége nőni fog, ami további teljesítménybeli növekedést eredményez. Ami a processzort illeti, a Sony az AMD harmadik generációs, 8 magos CPU-ját építi a konzolba, mely a 7 nm ZEN 2 architektúrára épül. Azt is meg kell említeni, hogy a Radeon Navi család konzolba szánt változata támogatja a sugárkövetést, mely a fény útját modellezi a 3D-s környezetben a komplex kölcsönhatások szimulálására.

Mark Cerny elmondta, hogy kicsit frusztráló volt, hogy a hangélmény a PlayStation 3 és PlayStation 4 között nem igazán változott, ezért ezen a téren is szeretnének valami újat mutatni. A következő konzollal a cél az, hogy drasztikusan javított hangélményt adjanak a játékosoknak. Cerny jobban érzi magát, ha a játékban a hangok nem egy irányból, hanem alulról, felülről, hátulról érkeznek. Ez nem fog külső hardvert igényelni, hanem virtuális térhangzáson fog alapulni.

Szó esett a merevlemezről is… A Red Dead Redemption 2 a PS4-en 99 gigabájtot foglalt. A betöltőképernyő sokáig volt látható, mivel a merevlemezről nagy mennyiségű adatot kellett beolvasni. A gyors utazással ugyanez volt a helyzet, hosszú időbe telt A-ból B-be eljutni 1-1 kattintással. Akárhányszor szóba került egy játék fejlesztése során ez a probléma, a Sony-t mindig széttett kezek fogadták, mondván ezzel nem lehet mit tenni.

De itt vannak az SSD-k, melyek ma már versenyképes áron érhetők el. Az SSD használatával a betöltési idők és a gyorsutazás ideje töredékére csökkenhet, ami közvetve növeli a játékélményt. Jelenleg a Sony nem rendelkezik pontos eredménnyel arról, milyen képességek rejlenek az SSD használatában, de a PCI Express 4.0 szabványnak köszönhetően a PC-s platformhoz képest nagyobb sávszélesség érhető el.

Mark Cerny nem beszélt a PlayStation 5 nyújtotta szolgáltatásokról, de annyit elmondott, hogy a PlayStation 4 generáción keresztül díszítette a nappalikat és ez még egy generáción keresztül biztosan így lesz, így a Microsoft felhő alapú szolgáltatásával ellentétben (melyet a következő konzolnál tervez) a PlayStation 5 marad egy helyhez között konzol.

forrás

Írta: Kocsis Bence