melto-bucsu-wrc-generations-ps5-teszt

Méltó búcsú – WRC Generations PS5 teszt

2022. november 10. Uszkai Dávid Konzol

Megérkezett a legújabb WRC játék - a WRC Generations, mely egy immáron jó pár éves kooperációt zár le a széria és a fejlesztői gárda között. Hogy milyen lett az új játék? Tesztünkből kiderül!

A francia Kylotonn immáron 7. éve hozza el a rali-világbajnokság aktuális évadát feldolgozó videójátékot, mely ezalatt a sok év alatt rengeteg fejlődésen ment keresztül, ami szerintem egy egészen sikeres 7 év volt. Habár a WRC játékok sose tartoztak az AAA játékok kategóriájába, mégis minden évben tudott és igyekezett a fejlesztőgárda valami újat és innovatívat behozni a játékba, amivel próbált új lendületet adni a sorozatnak és igazából ez sikerült is nekik évről-évre, hisz a játékos közönség pozitívan fogadta ezeket a játékokat, beleértve minket is, ugyanis számos előző verzió megfordult már nálunk egy-egy teszt keretében és kivétel nélkül mindegyik előző szériát csak ajánlani tudtuk a rally szerelmeseinek.

A búcsúzás most azért aktuális, mert a WRC jogokat a Codemasters és ezzel együtt az EA szerezte meg a jövő évtől, így ennek köszönhetően a jövő évi széria már az ő gondozásukban fog megjelenni, így ez az utolsó nagy dobása maradt a francia gárdának arra, hogy bele adjon apait-anyait és megmutassa, nem hiába volt náluk annyi éven keresztül a licensz - hogy milyen lesz a jövő évi WRC játék arra már mi is kíváncsiak vagyunk. Aki esetleg aggódna a fejlesztői gárdáért azt hamar megnyugtatom, reményeink szerint nem maradunk autós játék nélkül jövőre sem tőlük, ugyanis, ha minden a tervek szerint halad akkor 2023-ban megjelenik végre a Test Drive Unlimited Solar Crown, amit szerintem már mindenki tűkön ülve vár – én már biztosan! Na de ne szaladjunk ennyire előre, lássuk mit tartogat számunkra az ezúttal számozás nélkül érkező WRC Generations!

Tartalomból egyáltalán nincs hiány, lássunk pár számot e tekintetben: 22 ország versenypályája – köztük az újra gondolt svéd rallyval a 2022-es bajnokságot figyelembe véve, 49 csapat a Rally 1, Rally 2 és Junior WRC kategóriában, több mint 80 választható autó, melyből 37 legendás autó és 165 speciális szakasz vár arra, hogy felfedezzük őket. Jelentős számok ezek, látszik, hogy alaposan odatették magukat a fejlesztők e téren is. Újdonság a hibrid autók megjelenése is, melyek helyes használatához számos segítséget kapunk a játéktól, ugyanis ezek az autók kicsit más megközelítést igényelnek. A sebességmérő mellett ezeknél a típusú autóknál megjelenik egy akkumulátor töltöttséget jelző csík is, ami gyorsításnál értelemszerűen lecsökken, míg fékezésnél a plusz energiának köszönhetően felfelé nő. Minden verseny elején külön beállíthatjuk, hogy hogyan szeretnénk használni a hibrid komponenseit az autónak – gyorsításnál szeretnénk inkább igénybe venni, vagy kiegyensúlyozottan használni, netalántán hosszabb idejű teljesítménynövekedésre -, melyre lehetőség eddigi rallyjátékokban nem volt, szóval ebben is egyedit sikerült alkotniuk a srácoknak. Ez szintén egy olyan plusz komponense a játéknak, ami megváltoztathatja, akár a teljes vezetési stílusunkat és játékmenetünket, ugyanis a különböző beállítások számos plusz lehetőséget rejtenek magukban.

Játékmódokat tekintve a felhozatal nagyon hasonló az elmúlt évekhez, kapunk karrier módot, ahol a játékkal most ismerkedők először az alacsonyabb kategóriákban tehetik próbára a tudásukat – ez a WRC Junior és WRC 2,3 csoportokból áll, majd itt tapasztalatot szerezve juthatunk el az egyre nagyobb és nagyobb kategóriákig. Ahogyan azt az előző években is megszokhattuk ezúttal is vannak tennivalóink a versenypályán kívül is, ugyanis egy egész csapatot menedzselhetünk a főhadiszálláson, ahol frissíthetjük az autónkat, szervezhetünk versenyeket, a dolgozókat is innen menedzselhetjük, tréningeken vehetünk részt, de innen indíthatjuk el a különböző versenyeket is. Ez javarészt maradt a tavalyi, így a széria kedvelőinek ez biztosan nem lesz új. Ami viszont újdonság, az a most bevezetett új játékmód, ami a „Leagues”, nevet viseli és ami az online játékosokat veszi célba, ugyanis ebben a játékmódban online mérhetjük össze magunkat más játékosokkal és a többieket megverve lépegethetünk előrébb a ranglétrán a különböző szinteken. Ami szintén érdekes újítás itt az az, hogy nem csak egyedül szállhatunk harcba a ranglétra legfelső fokáért, hanem csapatban is, ahol a megszerzett pontok összeadódnak. Szintén újítás az, hogy a különböző festéseket és matricákat megoszthatjuk a többiekkel, illetve a kooperatív mód is visszatért a játékba.

Az irányításon is történt finomhangolás, ami eddig amúgy jellemző volt a játékra az a szimulátoros irány, - én egyáltalán nem sorolnám az árkád játékok közé a szériát – ezt megtartották az új részben is, sőt a WRC 10-hez képest még tovább tökéletesítették az irányítást, aminek köszönhetően még pontosabban és realisztikusabban irányíthatjuk az autókat a különböző útfelületeken. Mi a játékot PS5-ön teszteltük, kipróbáltuk kontrollerrel és egy Logitech G29 kormánnyal is a játékot és nem meglepő módon ég és föld a két irányítás között a különbség. Becsülendő a fejlesztőkben, hogyha kontrollerrel játszunk, akkor látszik, hogy igyekeztek kihasználni a kontroller adta lehetőségeket és a lehető legjobb élményt nyújtani – ezért nagy piros pont nekik, de mindez nyomába se ér a kormánnyal történő játéknak. A játék megjelenésekor ezzel voltak kisebb problémák, főként Xbox platformon – mi szerencsére nem találkoztunk ezzel a problémával, de ezt a fejlesztők elmondása szerint sikerült orvosolniuk és most már mindegyik platform az elvárt módon támogatja a különböző kormányokat.

Ami a grafikát illeti a játék teljesen rendben van ezen a területen, az autók gyönyörűen le vannak modellezve, a pályák részletesen kidolgozottak, a dinamikus időjárás és a napszakok váltakozása szintén gyönyörű látványt nyújt – és akkor a lélegzetelállító havas svéd rally-t még nem is említettem. Beállításból kettőt kapunk, van egy performance mód, ami a képfrissítést részesíti előnyben a felbontással szemben – ez 60 FPS-t és 2K-s felbontást jelent a gyakorlatban, illetve van egy quality mód, ami pedig a felbontást – ez 30 FPS-t és 4K-t jelent a gyakorlatban. Én minden játékban inkább a képfrissítést részesítem előnyben, így az előbbi opciót választottam és teljesen megvoltam vele elégedve, a felbontásbeli különbség elhanyagolható a két mód között, míg a több képkocka igencsak látványos! Röviden, én nagyon elégedett vagyok a játék ezen részével is, szerintem egy igazi rallys játéknál valami hasonló az a szint, amit előzetesen elvárhat az ember.

Összegzés

Ha összegeznem kéne a látottakat akkor azt tudnám mondani a WRC Generations-ről, hogy habár nem tartogat hatalmas újdonságokat az előző szériákhoz képest, mégis sikerült pont annyi pluszt hozzátenniük a fejlesztőknek, amivel ismét sikerült a játékosokat megvenniük maguknak. A még több autó, a különböző pályák a korábbi évadokból, az új hibrid autók, az irányítás tovább fejlesztése mind-mind hozzá tett a játékhoz, így eredményül ismételten elmondhatjuk, hogy az idei évi WRC játék a legteljesebb rally élményt biztosító része a sorozatnak – ami egyben egy méltó búcsú is a szériától, ezzel egészen magasra téve azt a bizonyos lécet, így kíváncsian várjuk mihez fog tudni kezdeni a Codemasters jövőre a széria licenszével. Addig is minden rally őrültnek nyugodt szívvel ajánljuk a WRC Generations-t, garantáltan nem fogsz benne csalódni! A játék elérhető PC-re, Xbox One-ra, Xbox Series X|S-re, PlayStation 4 és 5 platformokra. 

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Magnew Games biztosította számunkra, melyet ezúton is köszönünk nekik!

Írta: Uszkai Dávid

Hasonló bejegyzések: