moto-gp-22-versenyfutas-az-idovel-2-kereken

Moto GP 22: Versenyfutás az idővel, 2 keréken

2022. április 29. Szajcsán Márk Játék / X-BOX One

Idén, hivatalosan 22. alkalommal pattanhatunk 2 kerékre, hogy megküzdjünk a kezdőkkel, haladókkal vagy éppen a királykategóriát uraló profi vetélytársakkal a MotoGP 22-ben. Idén a kétkerekűek legendája, a tavaly bejelentett visszavonulását követően nem szerepel már a versenysorozatban, de így is megtehetünk vele jó pár kört a történelmi motorok szerepeltetése miatt.

A MotoGP 22-ben a Moto2, Moto3 és persze a játék nevét adó MotoGP is szerepelteti magát. 

Manapság egyre népszerűbb, hogy a sportjátékok is kapnak story módot. Ezeknek a fogadtatása eléggé megosztja a közönséget, valakinek bejön, valakinek nem. Szerencsére a Milestone még nem gondolja úgy, hogy nekik is be kellene állniuk a sorba, így a Story mód nincs jelen a játékben. De egy szépen felépített karriert futhatunk így is a játékban. Lehetőségünk van kezdeni az úgymond kezdő Moto3 kategóriában. Majd azt megnyerve vagy jó helyezést elérve egyre feljebb juthatunk a ranglétrán. Moto 3 után jön a Moto2, majd a királykategória, MotoGP. 

Moto3-ban létrehozva játékosunkat, majd csapatot választva elkezdhetjük a szezont. Személyes managerünk támogat minket a  minnél jobb szerződések megkötésében. Fizetésért cserébe tárgyalási bónuszt nyújt nekünk partnereink, vagy más csapatok tárgyalása közben. Előre haladván természetesen ez a rész is fejlődik, új managert igazolhatunk magunk mellé, aki nagyobb bónuszokat nyújt majd.

A Moto2 kategóriába feljutván, lehetőségünk nyílik a F1 sorozathoz hasonlító csapat menedzsmenthez. Létrehozhatjuk saját csapatunkat amely a Moto3 kategóriában indul. Így amíg mi a Moto2-ben versenyzünk, csapatunkat irányítani kell a Moto3 kategóriában. Motorjaink továbbfejlesztésére főmérnököket, adat elemzőket és persze fejlesztőket is alkalmaznunk kell. A teszteken, versenyhétvégéken és a teljesítményünk alapján is hétvégéről hétvégére új fejlesztések állnak majd rendelkezésünkre. 4 fő részre tudunk fejleszteni: motor, elektronika, váz és aerodinamika. Ahogy a valóságban a fejlesztéseknek mind van ideje, így az épp kiválasztott újítás nem lesz azonnal elérhető. A fejlesztési időt ki kell várjuk. Nem teljesen világos számomra, hogy miért nincs semmi táblázat, ami mutatná, hogy mennyire vagyunk lemaradva vagy előre haladva más csapatokhoz képest. Ez a széria kedvelőinek talán nem probléma, de egy kezdő számára biztos nagy gondot okoz, hogy merre induljon el a fejlesztésekkel. Melyik részleg mennyire van lemaradva a vetélytársakhoz képest. Személy szerint én nagyon örülök, hogy. betették ezt a lehetőséget, a Formula 1-ben tetszett ez a rész, hogy a motorunk, fejlesztő soraink, pilótáink képességeit is mi kontrollálhatjuk. 


MotoGP-be feljutván a cél egyértelmű, megnyerni a királykategóriát. Újra és újra. Alsó kategóriában szereplő csapatunkat pedig ugyan úgy managelhetjük ahogy eddig is. 

Fizika.

A játékosok és a szakírók szerint a tavalyi MotoGP 21 túlságosan szimulátorosra sikerült. Ezen próbált javítani a Milestone és visszamozdítani az Arcade és a szimulátor közé a fizikát. Így jóval nagyobb játékos réteg tudja élvezni a pályamotorozást.

Beállításokban mégis előre lép az eddigi részekhez képest. Sokkal valósághűbb lett a motorok mozgásai, felfüggesztés terén, a gumikra ható erők, kopások. Az aszfalton is érezni fogjuk, hogy mennyire tapad, vagy épp csúszik. Sajnos mivel nincs lehetőségünk ilyen motorok kipróbálására így ezt el kell hinnünk a fejlesztőknek. A vezetésre viszont nagyon oda kell figyelnünk, elég megerőltető is lehet egy kezdő számára. Így érdemes inkább alacsonyabb kategóriában elkezdeni, kevésbé fogja azt érezni az ember, hogy nem nagyon tudja elsajátítani a játék lényegi részét, a vezetést. Egy apró hiba is elég, hogy ledobjon minket magáról a motor, vagy épp a kavicságyba, bukótérben hasaljunk. 

Segítségünkre azért itt vannak a beállítások amivel kezesbárányt vagy egy szörnyeteget varázsolhatunk motorjainkból. De ez sem jelenti azt, hogy bekapcsolok minden segítséget és úgy fogunk menni mintha sínen mennénk. Főleg úgy, hogy valamiért az ideális ívet és a fékezési pontot jelző mutató valamikor óriási hülyeségeket mutat. Nem minden pályán, de előfordul olyan kanyar ahol ez a rész nincs jó helyre állítva. Fékezés után pedig már is a pályán kívül találjuk magunkat. A legnagyobb segítség mégis az idő visszatekerése funkció lesz. Ezzel tudjuk talán a legjobban megkönnyebbíteni az életünk. Már, ha valaki szereti használni az ilyen "apró" segítséget, csalást. 

A játék legnagyobb hibája még mindig a mesterséges inteligencia, azaz az AI. Nem egyedi probléma, rengeteg versenyzős játékban küzdenek a gép által irányított ellenfeleink vezetési képességeivel. A MotoGP-ben sajnos nagyon sínen vezetnek, ragaszkodnak a fékezési pontokhoz, és az aszfalton megtett úthoz, ívekhez. Nagyon sokszor, iszonyat hamar fékeznek, és sokszor lassúak is, erősségi szinttől függetlenül. De olyat is tapasztaltam amikor egyszerűen nekem jön, és már borulok is a motorról. Ezen még nagyon sokat lehetne javítani, mert eléggé zavaró. 

Grafika és hangok

Grafika terén nem nyújt kiemelkedőt az idei rész. Hozza a szokásos szintet, viszont nagyon elmarad bármelyik más, mostanában megjelent játékhoz képest, pl Forza Horizon 5 vagy a frissen megjelent Gran Turismo 7. Éjszakai pályák szépek, szépen csillognak a motorok, árnyékok is elviselhetőek. A környezet pedig teljesen átlagos, időnként túl steril. De talán nem is ez a legfontosabb egy versenyjátékban. 

Talán lassan ráférne a szériára a boxokban látható emberek arcának feljavítása, vagy cseréje. Ezek elég réginek tűnnek. De még ez is kibírható kategória egy ilyen játékban.

Hangokkal viszont nagyon jól állnak. Ezzel a résszel elég sokat foglalkozhattak. Aki szereti az autók, motorok hangját biztos nem fog csalódni, ha játssza a játékot. Természetesen mindhárom osztály motorjai más-más hangon szólalnak meg. 

Összességében egy közepesnél jobb játékot kapunk a pénzünkért. Látszik az igyekezet a fejlesztő csapaton a tavalyi kritikák után. Remek lépés volt, hogy bekerül az úgy nevezett karrier mód. A legnagyobb hibája mégis a lényegi része, az ellenfelek. Ezt, ha a közeljövőben javítják, még sikeresebb lehet a MotoGP széria. 

Szeretnénk megköszönni a játék hazai forgalmazójának, a Magnew-nak, hogy biztosította számunkra a játékot. A játék tesztelése Xbox Series X-en történt.

Írta: Szajcsán Márk

Hasonló bejegyzések: