motogp-20-a-sorozat-ujabb-lepcsofoka

MotoGP 20 - a sorozat újabb lépcsőfoka

2020. április 21. Kocsis Bence PC

A sportjátékok a koronavírus helyzet miatt nem úgy lettek lefejlesztve, ahogy a tervek szerint kellett volna történjen. Ezt a helyzet a Milestone által fejleszett MotoGP 20-al is. A fejlesztő csapat ugyanis későn kapta meg a csapatoktól a szükséges információkat, így a 2020-as frissítés csak a játék megjelenése után lesz elérhető. Ez azt jelenti, hogy a motoGP 20 tulajdonosoknak május elejéig kell várni a motoGP kategória teljes 2020-as valósághű tartalmára, míg a moto2 és moto3 kategória frissítése és a Red Bull MotoGP Rookies Cup kiegészítő május végén lesz elérhető. A motoE osztálya pedig június végéig kell majd várni. Ettől függeltelnül mi azért kipróbáltuk a játékot a megjelenés pillanatában. A tesztlehetőséget ezúton is köszönjük a Magnew-nek. 

A készítők a MotoGP 20-al rengeteg újítást hoztak a játékosok számára. A 70-nél is több motorkerékpár megújult fizikával érkezett. A játékmenetben nagyobb hangsúlyt fektettek az üzemanyag gazdálkodásra a gumik menedzselésére, ami jelen esetben az aszimetrikus kopást is jelenti, ráncfelvarráson esett át az aerodinamikai sérülés és új fékkezelő rendszer is érkezett. Az üzemanyag mennyisége komoly hatással van a motor súlyára, stabilitására és egy nehezebb motor jobban koptatja a gumikat. Tehát figyelni kell az optimális mennyiségre, de persze annak tudatában, hogy a motoGP-ben nincs tankolás, így könnyedén megállhatunk a pálya közepén, ha elszámoljuk magunkat. A már említett gumikopást a készítők úgy oldották meg, hogy egy jobb, egy bal és egy középső zónát hoztak létre, melyek egymástól függetlenül, a pálya karakterisztikájától függően kopnak. Az aerodinamikai sérülések komoly problémákat okozhatnak, hisz egy ütközésnél letört légterelő, vagy egyéb elem komolyan befolyásolja a motor irányíthatóságát. 

Az előző részben már megismert Revolutionary AI System visszatér. Az előző részben a készítők a gyors, ütközésementes versenyzést tanították meg, most pedig már a gumikra és az üzemanyagra is figyel az AI. A MotoGP 20-al egy megújult szerkesztő is érkezett, mely már 5 téren képes testreszabni a versenyző és a motor kinézetét. Matricák, sapkák, számok, motorfestések (új tartalom), vamaint a versenyzőkre utaló grafikus megjelenések - mint Valentino Rossi esetében a "The Doctor" szimbólum. 

A játék grafikájáért az Unreal Engine gondoskodik. Ez persze csak egy alap, amire nagyon sok tartalmat kellett "ráhúzni". A készítők az előző részekhez képest komolyan belenyúltak a táj, az aszfalt és az ég megjelenítésébe, emellett javítottak a fények, a világítás, a növényzet és a vizuális károsodások megjelenítésén is. Az eső is kimondottan szépre sikerült, ugyanúgy a vizes aszfalt is. Az éjszakai körülményeket a játékok általában nem jól menedzselik, de a motoGP 20-ban egész vállalható az éjszaka, sőt...


Játékmódok

Quick Modes

Ebben a játékmódban lehetőségünk lesz egy adott versenyhétvégét lefutni, természetesen edzések, időmérők és warm-up be- és kikacsolásának lehetőségével. Mód lesz ezen felül időmérős körrekord döntögetésre és bajnokság rendezésére is. Azért mondom, hogy rendezés, hisz a rendelkezésrew álló 20 hivatalos helyszínt kedvünk szerint variálhatjuk, sőt ki is vehetünk párat a versenynaptárból. 

Karrier mód

Ebben a játékmódban nemcsak versenyeznünk kell, hanem a versenyzéshez szükséges hátteret is biztosíthatjuk. Elindulhatunk valós versenyző bőrébe bújva, vagy saját maguznk által kreált pilótával. Újdonság, hogy a 2020-as szezon egyik pilótájával egy 2020-as motor volánja mögött, vagy egy saját csapat motorjának - valós motor, egyedileg testreszabható számozás, színösszeállítás és szponzorfelirtatok - volánja mögé ülhetünk fel. A technikai hátteret, ezáltal például a fejlesztéseket is nekünk kell menedzselni. 

Historic Mode

A megújult játékmódban igazi legendákkal versenyezhetünk hasonló kvalitású motorosok ellen. Azután, hogy kiválasztottuk a legendánkat, az elérhető motorosok közül véleltlenszerű eseményeken vehetünk részt, Easy, Medium és Hard szinteken. Az eredménytúl függően és természetesen a nehézséget is figyelembe véve feloldhatunk újabb versenyzőket és motorokat. A feladat nem lesz egyszerű, hisz csak az első három helyezésért kapunk pontokat. 

Multiplayer

A többjátékos módban számos lehetőség áll rendelkezésre ahhoz, hogy másokkal megmérettessük magunkat. Csatalkozhatunk már létrehozott szerverekhez, ahol adott pályák várnak ránk időmérővel, vagy versennyel. Ha szeretnénk saját szobát létrehozni, arra több mód is van. Először is csinálhatunk publikus szábát, de ha csak barátainkat szeretnénk beengedni, akkor privát szobát is csinálhatunk. Egy másik mód a director mód, melyben minden tényező felett átvehetjük az uralmat. Kiválaszthatjuk, hogy melyik versenyző melyik pozícióból induljon, büntetéseket, zászlókat állíthatunk be, beállíthatjuk az időjárást, a verseny időtartamát. Emellett értesítést kapunk arról, ha egy játékos vizsgálat alatt áll üzközés, vagy kontakt következtében és ami a legfontosabb, hogy a verseny végeredményét módosíthatjuk. Ez a mód egy kimondottan jó alapot képez bajnokságok szervezésére. 

A készítők egyébnként ígéretet tettek arra, hogy a többjátékos mód kiforrottabb lesz a MotoGP 20-ban, ami a szerverek gyorsaságára, stabilitására vonatkozik. Ez nagyon fontos tényező, ha már a játékot a Milestone csapata e-sport célokra is szánja, hisz ott nem lehet lag és semmi egyéb befolyásoló tényező. A tapasztalatom ezt igazolta, bármelyik szobába léptem be, ahol az előzetes kapcsolat megfelelőnek tűnt, nem volt lag, így csak a versenyzésre koncentrálhattam. 

Megmondom őszintén, hogy a motoGP szimulátorok világában otthon lennék, de nagyon megtetszett a játék, bár sok-sok kör megtétele után is nehéz volt normálisan bevenni a kanyarokat. Persze gyakorlott játékosok nem így fognak körözni:

Összegzés:

A motoGP 20 a 19-es játék szilárd alapjaira építkezett, melyet számos hasznos dologgal újított fel. Azok számára, akik nemcsak a tévében szokták követni a motoGP és alacsonyabb osztályok küzdelmeit, hanem PC-n, vagy konzolon is évről évre előveszik, ráadásul lenyűgözik őket a legendák, azok semmiképp most nagyják ki a játék megvásárlását. A játék Steam-en keresztül megvásárolható 50 eurós áron, illetve már a Historic Pack is elérhető 5 euró fejében, emellett a játék PS4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switch-re is beszerezhető dobozos, illetve digitális változatban. 

Írta: Kocsis Bence

Hasonló bejegyzések: