Régi-új ismerős – Call of Duty Modern Warfare III PS5 teszt
Az új év egyben új Call of Duty játékot is jelent, hogy milyen lett az idei rész, a Call of Duty Modern Warfare III, az a tesztünkből kiderül!
Az idei részt a Sledgehammer Games stúdió koprodukciójának köszönhetjük az Infinity Ward-al, ami azért eléggé érződik a játék összképén, ugyanis a fejlesztők azt a filozófiát követték, hogy erősen építenek az előző részekből ismert elemekre, ezzel összemixelve a sorozat korábbi kiadásait. Hogy ez mire lesz elég? Azt mindenki döntse el a látottak/hallottak alapján, de nem árulok el nagy titkot azzal, hogy erős DLC érzés övezi az egész játékot.
De hogyan is jutottunk el idáig? A Call of Duty életében mindig is rotálódott, hogy éppen melyik stúdió dolgozik a játékon, sokáig az Infinity Ward és a Treyarch vitte a vonalat, előző a Modern Warfare sorozatért, míg utóbbi a Black Ops-ért felelt. Ezek a játékok, habár különböző korokban játszódtak, mégis valamiféle kapcsolódás volt az egyes részek között. Ez az egész akkor látszott megtörni, amikor bejött a Sledgehammer Games, akik elkezdtek egy újabb vonalat erőltetni, ezzel kettészakítva a játékélményt és a rajongótábort is.
Ezeket a különbözőségeket próbálja egy játékba bezsúfolni az új CoD, ugyanis a karaktereknek és a pályáknak Infinity Ward, míg a játékmenetnek Treyarch-os beütése van. Ezzel az elképzeléssel szerintem alapjáraton semmi gond nem lenne, viszont a kivitelezéssel már annál inkább vannak, ugyanis úgy tűnik, hogy amolyan kényszermegoldásként nyúltak ezekhez az eszközökhöz a fejlesztők, mindezt csak azért, hogy egy teljes értékű játékot kihozzanak az MW III-ból, ugyanis ez az egész csomag eleinte csak egy MW II DLC-nek indult, ebből forrta ki magát egy „teljesen új” játék. Éppen ezért, nekem az egész játék során déjà vu érzésem volt és úgy éreztem, nem sok újat tud mutatni ez a rész. Na de lássuk az egyes részleteket!
Játékmenet
A játékmenet szerintem egy kicsit nehezebb lett egy MW II-höz képest, ennek pedig több kisebb oka is van szerintem. Az egyik az az, hogy a karakterek mozgása gyorsabb lett, illetve a becsúszás és annak a megszakításához is hozzányúltak a fejlesztők – utóbbit ki is vették a játékból, ezzel gyorsítva a játékmenetet, érzésre legalábbis mindenképp.
Szintén pozitívum, hogy a nagy szórással rendelkező fegyverek száma csökkent az új részben, ami sokkal kényelmesebb irányítást tesz lehetővé, pláne, ha az ember kontrollerrel játszik, ezzel csökkentve az aim-assist-ra való támaszkodást.
Tartalom
Kezdjük is a pályákkal, amik egy az egyben a 2009-es MW2-ben található pályák felújított változatai. Az újradolgozás jól sikerült, történtek javítások a pályákon, ami viszont a játszhatóságukat illeti, a régi motorosok számára egy szép emlék, az új játékosok számára pedig egy teljesen új kalandot jelentenek. Alapvetően amúgy nem rosszak a pályák, bár van egy-kettő, ami soha nem lesz a szívem csücske, ami viszont jó hír, hogy van szavazás a játékban az éppen aktuális soron következő pályáról, így, ha a többi játékos is hasonlóan gondolkodik, akkor ezeket a kevésbé szerethető helyszíneket hamar leszavazza a játékos közösség.
Játékmódok tekintetében jön a jól megszokott klasszikus felhozatal, ami magába foglalja az olyan alapmódokat mint a Team Deathmatch, Kill Confirmed és a többi, egy 3v3v3 Cutthroat, War, illetve Hardpoint mód is. Módokból szerencsére nincs hiány, hosszabb távon pedig úgyis a játékos bázis fogja eldönteni melyek lesznek a népszerű és a kevésbé népszerű módok.
Mielőtt viszont áttérnék a következő nagy kategóriára fontos megjegyezni, hogy a játék kapott egy „content carry-over” featuret, aminek a segítségével az MW II-ben megszerzett összes fegyvert és tartozékot átvihetjük az új játékba. Szóval ez is elősegíti, hogy ne egy DLC-ként gondoljunk a játékra, ugye Sledgehammer Games?
Grafika
Grafikát tekintve természetesen hozza a sorozat a tőle megszokott szintet, szerintem ezzel nem is nagyon volt soha probléma az elmúlt időszakban, a grafikus motor nagyon jól végzi a dolgát, a megvilágítások, a színek mind-mind élettel teliek. A felbontás az általunk tesztelt PS5 verzióban 4K (2160p) 60Hz vagy 1440p 120 Hz-en, ami tökéletesen fut minden körülmények között, egyedül az előző generációs konzolok vannak bajban, ott ugyanis beáldozásra került a felbontás annak érdekében, hogy a játék megfelelően működjön, így hát az előző konzol generációnak sajnos megvannak számlálva a napjai.
Hangok
Ami a hanghatásokat illeti itt is egész jó munkát végeztek a srácok, a találatjelzés és a fejlövés hangjai igazán kielégítőek és ismételten visszatér a Dead Silence mód is, amivel akár 60%-ban csökkenthetjük a lépteink hangját, ezzel igazán érdekes adalékot behozván a Search and Destroy bomba lerakós – hatástalanítós játékmódba. A fegyverek összességében általánosak, nincs semmi kiemelni való bennük.
Multiplayer
Nekem összességében pozitív tapasztalataim voltak a játék többjátékos módjával, ezek az apróbb játékbeli módosítások és finomítások számomra – érzetre legalábbis biztosan, jobbá tették a játékot és élvezhetőbbé, mint például, ami az előző rész, az MW II volt. A spawn rendszer kicsit bugyuta azért, eléggé össze-vissza tud lerakni a pályán bennünket, úgyhogy azzal nem voltam teljes mértékben megelégedve, viszont mindenképp pozitív szájízzel tudok csak nyilatkozni a játék ezen részéről.
Zombik
A zombi kedvelők se maradnak ki a jóból, ugyanis ismételten van egy „Zombies” mód a játékban, ahol a jól megszokott formula alapján gyilkolázhatjuk egy nyitott világú battle royale pályán a mutánsokat. Az élmény egész jó lett, többször újra játszható, nem annyira repetitív a játékélmény, hosszú távon viszont egyértelműen a játékos bázis az aki életben tudja tartani ezt a játékmódot.
Kampány
Lássuk magát a kampányt, ami mindig egy sarkallatos pontja volt a Call of Duty játékoknak. Sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy a kampány része a játéknak egészen gyengére sikerült. Persze-persze, ezt elmondjuk szinte minden második évben, de úgy látszik, hogy újra és újra bele szalad ebbe a sorozat. A sztori nagyon hamar véget ér, nem tartogat nagyon nagy izgalmakat, a 14 küldetés során változatos helyszíneken tehetjük próbára tudásunkat, de semmi komoly mondanivalója nincs a történetszálnak, kicsit ilyen run’n’gun módon mehetünk végig az amúgy nem annyira izgalmas pályákon. Kicsit az az érzésem, hogy mindenből akartak a fejlesztők egy kicsit és így összekukáztak egy csomó mindent egy helyre és ez lett az eredménye.
Persze, ha belegondolunk abba, hogy ez eredetileg egy DLC-nek indult, úgy azért máris más egy kicsit a helyzet, bár szerintem ez továbbra se mentség a fejlesztők részéről. Úgyhogy ez egyértelmű negatív pont a játéknak, megkockáztatom, hogy lehet még azzal is jobban jártunk volna, ha nem is kapunk semmiféle kampányt, mert akkor legalább nem lenne mi ennyire lehúzza a játék összképét. Persze, lehet amúgy vitatkozni azon, hogy mennyire fontos egy CoD esetében a kampány, a PlayStation-ös adatok szerint, amúgy kb. a játékosok 20%-a viszi végig a kampányt, ami azért nem egy nagy szám, a többi mind a többjátékos móddal játszik.
Összegzés
Ha összegeznem kéne a látottakat, akkor eléggé kettős érzés van bennem. Egyfelől ott van a játék multiplayer módja, amit szerintem eléggé eltaláltak a fejlesztők és nagyon jó érzékkel válogatták össze a különböző Black Ops, Vanguard és Modern Warfare elemeket, megalkotva ezzel egy egész jó multiplayer élményt. A változások bár aprók, mégis jelentőségteljesek és komolyan befolyásolják a játékmenetet. Másik oldalról viszont ott a kampány mód, ami eléggé borzalmasra sikeredett, és maga a tudat, ami szintén nem segít a helyzeten, hogy alapvetően ez a csomag mégiscsak egy DLC-nek indult és egy teljes árú játék lett belőle, ami ilyen formában nem biztos, hogy mindenki számára értelmezhető. Új CoD játékosok számára, akik szeretnének belekóstolni a játék multiplayer világában szerintem mindenképp egy jó vétel lehet a játék, aki viszont komolyabb sztori vonalat és kampány módot vár az viszont messzire kerülje el ezt a játékot.
A Call of Duty Modern Warfare III november 10-én jelent meg PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X|S és Windows platformokra.
A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Magnew Games biztosította számunkra, melyet ezúton is köszönünk nekik!