regi-uj-ismeros-call-of-duty-modern-warfare-iii-ps5-teszt

Régi-új ismerős – Call of Duty Modern Warfare III PS5 teszt

2023. november 13. Uszkai Dávid Konzol

Az új év egyben új Call of Duty játékot is jelent, hogy milyen lett az idei rész, a Call of Duty Modern Warfare III, az a tesztünkből kiderül!

Az idei részt a Sledgehammer Games stúdió koprodukciójának köszönhetjük az Infinity Ward-al, ami azért eléggé érződik a játék összképén, ugyanis a fejlesztők azt a filozófiát követték, hogy erősen építenek az előző részekből ismert elemekre, ezzel összemixelve a sorozat korábbi kiadásait. Hogy ez mire lesz elég? Azt mindenki döntse el a látottak/hallottak alapján, de nem árulok el nagy titkot azzal, hogy erős DLC érzés övezi az egész játékot.

De hogyan is jutottunk el idáig? A Call of Duty életében mindig is rotálódott, hogy éppen melyik stúdió dolgozik a játékon, sokáig az Infinity Ward és a Treyarch vitte a vonalat, előző a Modern Warfare sorozatért, míg utóbbi a Black Ops-ért felelt. Ezek a játékok, habár különböző korokban játszódtak, mégis valamiféle kapcsolódás volt az egyes részek között. Ez az egész akkor látszott megtörni, amikor bejött a Sledgehammer Games, akik elkezdtek egy újabb vonalat erőltetni, ezzel kettészakítva a játékélményt és a rajongótábort is.

Ezeket a különbözőségeket próbálja egy játékba bezsúfolni az új CoD, ugyanis a karaktereknek és a pályáknak Infinity Ward, míg a játékmenetnek Treyarch-os beütése van. Ezzel az elképzeléssel szerintem alapjáraton semmi gond nem lenne, viszont a kivitelezéssel már annál inkább vannak, ugyanis úgy tűnik, hogy amolyan kényszermegoldásként nyúltak ezekhez az eszközökhöz a fejlesztők, mindezt csak azért, hogy egy teljes értékű játékot kihozzanak az MW III-ból, ugyanis ez az egész csomag eleinte csak egy MW II DLC-nek indult, ebből forrta ki magát egy „teljesen új” játék. Éppen ezért, nekem az egész játék során déjà vu érzésem volt és úgy éreztem, nem sok újat tud mutatni ez a rész. Na de lássuk az egyes részleteket!

Játékmenet

A játékmenet szerintem egy kicsit nehezebb lett egy MW II-höz képest, ennek pedig több kisebb oka is van szerintem. Az egyik az az, hogy a karakterek mozgása gyorsabb lett, illetve a becsúszás és annak a megszakításához is hozzányúltak a fejlesztők – utóbbit ki is vették a játékból, ezzel gyorsítva a játékmenetet, érzésre legalábbis mindenképp.

Szintén pozitívum, hogy a nagy szórással rendelkező fegyverek száma csökkent az új részben, ami sokkal kényelmesebb irányítást tesz lehetővé, pláne, ha az ember kontrollerrel játszik, ezzel csökkentve az aim-assist-ra való támaszkodást.

Tartalom

Kezdjük is a pályákkal, amik egy az egyben a 2009-es MW2-ben található pályák felújított változatai. Az újradolgozás jól sikerült, történtek javítások a pályákon, ami viszont a játszhatóságukat illeti, a régi motorosok számára egy szép emlék, az új játékosok számára pedig egy teljesen új kalandot jelentenek. Alapvetően amúgy nem rosszak a pályák, bár van egy-kettő, ami soha nem lesz a szívem csücske, ami viszont jó hír, hogy van szavazás a játékban az éppen aktuális soron következő pályáról, így, ha a többi játékos is hasonlóan gondolkodik, akkor ezeket a kevésbé szerethető helyszíneket hamar leszavazza a játékos közösség.

Játékmódok tekintetében jön a jól megszokott klasszikus felhozatal, ami magába foglalja az olyan alapmódokat mint a Team Deathmatch, Kill Confirmed és a többi, egy 3v3v3 Cutthroat, War, illetve Hardpoint mód is. Módokból szerencsére nincs hiány, hosszabb távon pedig úgyis a játékos bázis fogja eldönteni melyek lesznek a népszerű és a kevésbé népszerű módok.

Mielőtt viszont áttérnék a következő nagy kategóriára fontos megjegyezni, hogy a játék kapott egy „content carry-over” featuret, aminek a segítségével az MW II-ben megszerzett összes fegyvert és tartozékot átvihetjük az új játékba. Szóval ez is elősegíti, hogy ne egy DLC-ként gondoljunk a játékra, ugye Sledgehammer Games?

Grafika

Grafikát tekintve természetesen hozza a sorozat a tőle megszokott szintet, szerintem ezzel nem is nagyon volt soha probléma az elmúlt időszakban, a grafikus motor nagyon jól végzi a dolgát, a megvilágítások, a színek mind-mind élettel teliek. A felbontás az általunk tesztelt PS5 verzióban 4K (2160p) 60Hz vagy 1440p 120 Hz-en, ami tökéletesen fut minden körülmények között, egyedül az előző generációs konzolok vannak bajban, ott ugyanis beáldozásra került a felbontás annak érdekében, hogy a játék megfelelően működjön, így hát az előző konzol generációnak sajnos megvannak számlálva a napjai.

Hangok

Ami a hanghatásokat illeti itt is egész jó munkát végeztek a srácok, a találatjelzés és a fejlövés hangjai igazán kielégítőek és ismételten visszatér a Dead Silence mód is, amivel akár 60%-ban csökkenthetjük a lépteink hangját, ezzel igazán érdekes adalékot behozván a Search and Destroy bomba lerakós – hatástalanítós játékmódba. A fegyverek összességében általánosak, nincs semmi kiemelni való bennük.

Multiplayer

Nekem összességében pozitív tapasztalataim voltak a játék többjátékos módjával, ezek az apróbb játékbeli módosítások és finomítások számomra – érzetre legalábbis biztosan, jobbá tették a játékot és élvezhetőbbé, mint például, ami az előző rész, az MW II volt. A spawn rendszer kicsit bugyuta azért, eléggé össze-vissza tud lerakni a pályán bennünket, úgyhogy azzal nem voltam teljes mértékben megelégedve, viszont mindenképp pozitív szájízzel tudok csak nyilatkozni a játék ezen részéről.

Zombik

A zombi kedvelők se maradnak ki a jóból, ugyanis ismételten van egy „Zombies” mód a játékban, ahol a jól megszokott formula alapján gyilkolázhatjuk egy nyitott világú battle royale pályán a mutánsokat. Az élmény egész jó lett, többször újra játszható, nem annyira repetitív a játékélmény, hosszú távon viszont egyértelműen a játékos bázis az aki életben tudja tartani ezt a játékmódot.

Kampány

Lássuk magát a kampányt, ami mindig egy sarkallatos pontja volt a Call of Duty játékoknak. Sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy a kampány része a játéknak egészen gyengére sikerült. Persze-persze, ezt elmondjuk szinte minden második évben, de úgy látszik, hogy újra és újra bele szalad ebbe a sorozat. A sztori nagyon hamar véget ér, nem tartogat nagyon nagy izgalmakat, a 14 küldetés során változatos helyszíneken tehetjük próbára tudásunkat, de semmi komoly mondanivalója nincs a történetszálnak, kicsit ilyen run’n’gun módon mehetünk végig az amúgy nem annyira izgalmas pályákon. Kicsit az az érzésem, hogy mindenből akartak a fejlesztők egy kicsit és így összekukáztak egy csomó mindent egy helyre és ez lett az eredménye.

Persze, ha belegondolunk abba, hogy ez eredetileg egy DLC-nek indult, úgy azért máris más egy kicsit a helyzet, bár szerintem ez továbbra se mentség a fejlesztők részéről. Úgyhogy ez egyértelmű negatív pont a játéknak, megkockáztatom, hogy lehet még azzal is jobban jártunk volna, ha nem is kapunk semmiféle kampányt, mert akkor legalább nem lenne mi ennyire lehúzza a játék összképét. Persze, lehet amúgy vitatkozni azon, hogy mennyire fontos egy CoD esetében a kampány, a PlayStation-ös adatok szerint, amúgy kb. a játékosok 20%-a viszi végig a kampányt, ami azért nem egy nagy szám, a többi mind a többjátékos móddal játszik.

Összegzés

Ha összegeznem kéne a látottakat, akkor eléggé kettős érzés van bennem. Egyfelől ott van a játék multiplayer módja, amit szerintem eléggé eltaláltak a fejlesztők és nagyon jó érzékkel válogatták össze a különböző Black Ops, Vanguard és Modern Warfare elemeket, megalkotva ezzel egy egész jó multiplayer élményt. A változások bár aprók, mégis jelentőségteljesek és komolyan befolyásolják a játékmenetet. Másik oldalról viszont ott a kampány mód, ami eléggé borzalmasra sikeredett, és maga a tudat, ami szintén nem segít a helyzeten, hogy alapvetően ez a csomag mégiscsak egy DLC-nek indult és egy teljes árú játék lett belőle, ami ilyen formában nem biztos, hogy mindenki számára értelmezhető. Új CoD játékosok számára, akik szeretnének belekóstolni a játék multiplayer világában szerintem mindenképp egy jó vétel lehet a játék, aki viszont komolyabb sztori vonalat és kampány módot vár az viszont messzire kerülje el ezt a játékot.

A Call of Duty Modern Warfare III november 10-én jelent meg PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X|S és Windows platformokra.

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Magnew Games biztosította számunkra, melyet ezúton is köszönünk nekik!


Írta: Uszkai Dávid

Hasonló bejegyzések: