sikerul-elkapni-a-szellemet-ghostbusters-spirits-unleashed-ps5-teszt

Sikerül elkapni a szellemet? - Ghostbusters Spirits Unleashed PS5 teszt

2022. október 25. Uszkai Dávid Konzol

Megérkezett az IllFonic legújabb játéka, mely tovább bővíti a fejlesztők aszimmetrikus lövölde felhozatalát. Hogy milyenre sikerült a filmes adoptáció? Tesztünkből kiderül!

Az aszimmetrikus többjátékos játékok igencsak népszerűek lettek az elmúlt években, és az IllFonic élen jár az ilyen játékok fejlesztésében. Ha jól számolom ez már a harmadik ilyen típusú játékuk, hisz ott volt előtte a Friday the 13th: The Game és a Predator is. Ha valaki esetleg nem ismerné ezt a műfajt annak röviden annyi, hogy a játék lényege az, hogy több játékos küzd meg egy ellen, mégpedig úgy, hogy annak az egynek erősebb képességei vannak, mint a többieknek, így, ha ügyesen játszik akkor elméletben ő is nyerhet. Persze ez a gyakorlatban azért nem ilyen fekete vagy fehér, ezért is nehéz jól belőni ezeket a játékokat, hogy hosszú távon is szórakoztatók legyenek és ne húzhasson el egyik oldal se – általában az emberfölény fél siker szokott lenni. Szóval nincs ez másképp a Ghostbusters: Spirits Unleashed-ben se, itt 4 vs 1-ben játszunk, négy szellemírtó, egy szellem játékos ellen.

Az IllFonic-nak egészen széles tapasztalata van amúgy a játékok terén, elég csak a korábbi hasonló lövöldékre gondolni vagy az Arcadegeddon-ra. Mindegyik egy nagyon jó alap koncepcióra épült, a kivitelezés is viszonylag jól sikerült, de az áttörő sikerek valahogy elmaradtak mindegyik játék esetében. A Friday the 13th: The Game anno nekem az egyik kedvenc játékom volt, legalábbis a megjelenéskor, utána sajnos a legnagyobb bajon vele az volt, hogy a játékosok igazából kikoptak belőle. Másfelől Jason szerintem túlságosan is erős volt a végtelen játékosok ellen, a legnagyobb esélye akkor volt az embernek, ha ismerősökkel játszott, mert akkor simán összetudtatok dolgozni akár úgy is, hogy földre terítitek Jason-t ezzel megnyerve mindenféle menekülés nélkül a játékot. Kicsit tartottam, hogy ez lesz a vége a Ghostbusters-nek is, sajnos félig be is igazolódott a félelmem.

Na de ne ugorjunk ennyire előre, lássuk mit is kínál a játék. Ha a térbeli idősíkon kéne elhelyezni a játékot, akkor mondhatjuk azt, hogy a történések a legutóbbi Szellemírtók rész – az Örökség a rész neve, után folytatódik. A történet szerint Ray és Winston újra be szeretné indítani a vállalkozásukat, amihez új jelentkezőket toboroznak. Itt jövünk mi a képbe, ugyanis mi leszünk az egyik új tag. A történet az idő és a feladatok teljesítésével halad előre, pont úgy, mint az Arcadegeddonban, minden teljesített küldetés után tapasztalati pontokat kapunk, amivel tovább lépkedhetünk és új felszereléseket szerezhetünk, illetve a különböző átvezetőkhöz is így jutunk. Aki szereti a film szériát az biztosan nem fog csalódni és szeretni fogja a játék ezen részeit.

A játék egy rövid bevezetővel indul amúgy, ahol megtanuljuk az alapvető eszközöket használni, majd csak ezután vághatunk bele az online mókába. A játékszabály rém egyszerű amúgy: szellemírtóként az a feladatunk, hogy elkapjuk és bezárjuk a szellemet, míg, ha szellemek vagyunk akkor a civilek ijesztgetése a fő célunk. Minden játék során kapunk fent egy töltőcsíkot, ami a kísértés mértékét méri. Itt a cél szellemként, hogy elérjük a 100%-ot. Ha megvan a bűvös szám, akkor még egy utolsó lehetőséget kapnak a szellemírtók, hogy elkapják a kísértetet. Ha ez nem sikerül a maradék másfél perc alatt, akkor értelemszerűen a szellem nyeri az adott kört, minden más esetben pedig a szellemírtók.

Ez amúgy elméletben nagyon szép és jól hangzik, a gyakorlat viszont az volt, amit én láttam, hogy a szellemnek sokszor nagyon kevés esélye volt. Az egész játék inkább hasonlít ebben az esetben egy nagy bújócskára, mint igazi kísértésre. Ezek a meccsek általában 2-3 perc alatt véget is érnek, mert tényleg nagyon hamar sikerül elkapni a szellemet. A másik baj pedig a játékosok hiánya… amikor én játszottam a legtöbbször botok ellen játszottunk, nagyon sokszor nem voltak feltöltve a szabad helyek. Pályából se vitték nagyon túlzásba a fejlesztők, összesen 5 pályán játszhatunk. Ez a három előbb felsorolt dolgot összeadva sajnos eléggé megmutatja azt, hogy mi is a legnagyobb gyengesége ennek a játéknak.

Pedig mindennek ellenére a koncepciója nagyon jó a játéknak, az elképzelés szintén nagyon jó, a megvalósítás is, csupán ezekbe a hibákba ne ütköznénk mindig bele, annyira jó volna! És ez igaz a fejlesztők többi játékára is, nem ez az első ilyen eset. Mindezek mellett viszont maga a játék tényleg látszik, hogy jól össze lett pakolva, a rajzfilmes grafika nagyon szépen mutat, a hangok nagyon jók, így a játékélmény összességében mindenképp pozitív. Van crossplay is a játékban, így a többi platformon játszó társakkal is tudunk nagyon könnyen együtt játszani.

Összegzés

Összegzésképpen mi mást is tudnék mondani, minthogy látszik, hogy a fejlesztők igyekeztek a lehető legtöbb mindent belepakolni a játékba és óriási hangsúlyt fektettek az élmény átadására, ami szerintem sikerült is. Grafikailag, hangügyileg és megvalósítás szintjén a játék nagyon rendben van, ami kicsit több sebből vérzik az az alapkoncepció. Félek tőle, hogy ez a játékmenet, és a két oldal közötti egyenlőtlenség rányomja a bélyegét az egész játékra, amin az instabil játékos tábor szintén egyáltalán nem segít, így jó kérdés és nagyon kíváncsian várom, mit találnak ki a fejlesztők arra, hogy életben tartsák a játékot. A fejlesztések, DLC-k és a plusz tartalom mindenképp ráfér a játékra, de talán idővel az árcédula csökkentése is új életre hívhatja a játékot. Mindezek ellenére, aki viszont szereti a Szellemírtókat és szeretné átélni mindezt játszva is, annak feltétlenül ajánlom a játékot, szerintem egyáltalán nem fog csalódni.

A Ghostbusters: Spirits Unleashed megvásárolható PS4/PS5-re a PS Store-on keresztül IDE, Xbox One, Xbox Series X|S esetén IDE, illetve PC-re az Epic Games Store-on IDE kattintva.

A tesztpéldányt a játék forgalmazója, a Marchsreiter Communication biztosította számunkra, melyet ezúton is köszönünk nekik!

Írta: Uszkai Dávid

Hasonló bejegyzések: