the-king-of-fighters-xv-teszt

The King of Fighters XV – teszt

2022. február 23. Henits Balázs PlayStation 5

Hat éve már, hogy megjelent a The King of Fighters utolsó epizódja, így – mondhatni – éppen itt volt az ideje egy kis vérfrissítésnek. A hőn áhított 15. rész elé azonban olyan elvásárokat támasztottak korábban a rajongók, melyeket csak kevés verekedős játéknak sikerült beváltania eddig. Az SNK Corporation az új felvonással úgy kívánja folytatni a legendás franchise-t, hogy ötvözi az old-school hangulatot a határozottan új irányba mutató jelenlegi trendekkel.

Egyik legjobban szembetűnő eleme e keveréknek a látványvilág. A korábbi epizódoknál használt saját motorról ezúttal az Unreal Engine 4-re váltottak a fejlesztők, és remekül integrálták eddigi munkájukat az új környezetbe. Az ismerős animációkat is remekül elfedi a frissített megjelenés és hangulat, az új, élénk karaktermodellek és a küzdőterek által hozzáadott vizuális virágzás is tökéletesen illeszkedik az összképbe.

Bár az alap játékmenet a régebbi játékosok számára ismerős lehet, az animációk sokkal zökkenőmentesebbek, az új, illetve az átdolgozott támadások pedig nem csak az újoncok számára teszik könnyebbé a dolgokat, de a veteránoknak is kínál némi újdonságot. A mechanikán belüli változtatásoknak köszönhetően sokkal áramvonalasabb a gameplay, mely szintén a kezdőknek kedvez, de nem veszíti el a mélységet, melyhez a törzsrajongók már hozzászoktak.

Játékmódok tekintetében egy alap készlet áll rendelkezésünkre. A rajthoz állás után egy oktatóanyagon belül sajátíthatjuk el a különféle mozdulatsorok alapjait, majd a Mission Mode-on belül a kombókat vehetjük szemügyre közelebbről. Ezen felül kapunk egy szimpla Player vs. CPU módot, ahol AI ellen küzdhetünk, egy Tournamentet, ahol helyi partikat rendezhetünk, de a The King of Fighters főfogása kétségtelenül a sztori.

A történet mód – mondhatni – a már jól megszokott módon működik: háromfős csapatokat alkotva vonultatja fel a szereplőket, akik előbb egy hatfokos létrán küzdik fel magukat, majd a fő ellenfelekkel kezdenek összecsapásba. Ez így első hallásra elég felületesnek tűnik, de kiemelném, hogy magas szintű bemutatás tárul elénk. A történések során a karakterek interakcióba kerülnek egymással, a hangosbemondón keresztül is érkeznek bemutatások, és kibontakoznak a jelenetek. A különféle történetek ismeretéért jutalomban is részesülünk. Itt van például a DJ Station, ahol különféle soundtrackeket oldhatunk fel az előrehaladás folyamán.

Az egyjátékos tartalmakon felül az online szekció is rendelkezésünkre áll egy szintén szabványosnak nevezhető módkészlettel: Ranked, Casual, és Room meccsek is elérhetők, nézőkként is csatlakozhatunk, és el is menthetünk mérkőzéseket. A sokat reklámozott netcode is dicséretes aspektusa a játéknak, mely már a bétatesztek során is megvillogtatta képességeit: úgy fut, mint az álom, és még 200-as ping felett is lag-mentes az élmény.

Összességében azt mondanám, hogy bár az egyjátékos mód kissé szegényes, a javított és átdolgozott mechanika rendkívüli mértékben feldobja azt, a hihetetlenül gördülékeny online élmény pedig csak tovább erősíti a dolgokat. Szintén pozitívum a 39 karaktert felsorakoztató névsor, mely később tovább bővül. A The King of Fighters XV-tel az SNK Corporation a széria egyik legjobbját kínálja a rajongóknak, melyben tökéletesen keveredik az old-school és new-school érzés.

Írta: Henits Balázs

Hasonló bejegyzések: