Tisztázta az Ubisoft az inaktív fiókok törléséről szóló híreket
Nagyjából egy nappal ez előtt, egy emberként hördült fel a gamer közösség az Ubisoft újabb változtatásain. A cég bejelentette, hogy ezentúl minden egyes olyan Ubisoft fiókot törölni fognak a rendszerből, amit a játékosok nem használnak. Még akkor is, ha korábban vásároltak rá játékot, vagy Ubisoft előfizetést. Az utóbbi 10 évben nem kell félteni az Ubisoftot, ha botrányokról van szó. A játékosok szerencséjére a The Verge felvette a kapcsolatot a kiadóval, így tisztázódtak a fiók törlésével kapcsolatos információk.
A felhasználói feltételek alapján az Ubisoft már 6 hónap teljes inaktivitást követően törölhetné az adott fiókot, viszont megnyugtattak mindenkit, hogy ez nem egyik napról a másikra történik. Évek óta a GDPR szabályainak megfelelően hajtják végre az inaktív fiókok szelektálását. Jogi követelményekkel és iparági szabványokkal összhangban vannak a saját irányelveik is.
Kiderült, hogy a fiók törlése egy nagyon szigorú protokolt követ. Figyelembe vezik a játéktevékenységet a fiókon, a játékkönyvtárat és az inaktívan eltöltött idő hosszát. És még, hogy az adott illető aktív előfizető e a szolgáltatásukra. A végleges törlés előtt három e-mailt küld a cég, amiben játékoztatják és felhívják a fiók tulajdonosát a törlésre. Állításuk szerint 4 évnél rövidebb ideig inaktív fiókot még nem kellett törölniük.
A legfontosabb, és ezt külön ki is emelték, hogy olyan fiókot nem törölnek amin vásárolt játék rendelkezik. Ez ugyan úgy igaz a Steam-en vásárolt Ubisoft játékokra is.