turbofeltoltes-hot-wheels-modra-hot-wheels-unleashed-2-turbocharged-ps5-teszt

Turbófeltöltés Hot Wheels módra – Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged PS5 teszt

2023. október 23. Uszkai Dávid Konzol

Megérkezett gyerekkorunk kedvenc kisautóinak videójátékosított formája, mégpedig továbbfejlesztett változatban, ugyanis a 2021-ben megjelent Hot Wheels Unleashed most folytatást kapott, mely új résznek a neve Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged lett.

Hogy milyen lett a folytatás és miben változott az új rész az elődhöz képest? Tesztünkből kiderül!

Az előző részhez képest a Turbocharged egy teljesen új kampányt kapott, melynek fontos résztvevői a kisautókra törő szörnyek hada – legyen szó itt a cápáról, a polipról, vagy épp a dinoszauruszokról. A cél minden esetben a győzelem és az, hogy megakadályozzuk ezeket a pusztító szörnyeket, hogy szétrombolják a várost. Új kampányhoz új pályák dukálnak, 5 helyszínt kapunk melyek között olyanok szerepelnek mint a Backyard, Mini Golf Course, Arcade, Gas Station Diner vagy épp a Dinosaur Museum. Verseny formátumokból is akad egy pár, van Time Trial mód, drift kihívás vagy épp a jól ismert klasszikus verseny mód.

Na de merül fel a kérdés: miben más mégis az elődhöz képest az új rész? Én személy szerint azt gondoltam az elején, hogy igazából a pár új járművön és pályán kívül nem sok újdonságot tartogat a játék, hisz erős alapokra építkeztek a Milestone fejlesztői, ugyanis az első Unleashed egy nagyon szórakoztató, tipikus „kanapé” játék volt, ami elé mindig élvezet volt leülni.

Szerencsére a félelmem és a gyanúm hamar szertefoszlott, ugyanis a fejlesztők a játék alapmechanikájához is hozzányúltak és bevezették az ugrás, dupla ugrás és az oldalirányú mozgás lehetőségét is, ezzel teljesen megváltoztatva az egész koncepcióját a játéknak. Ezek az új képességek kihasználhatók az akadályok elkerülésére, rövidítések megtalálásához, vagy épp a versenyző társaink meglökéséhez is, teljesen új perspektívát és taktikai lehetőséget hozzáadva a versenyekhez.

A pályákon is egyértelműen érződik, hogy alaposan hozzájuk nyúltak a fejlesztők, ugyanis most már nem annyira egysíkúak és monotonok, hanem különböző felületekkel és akadályokkal találkozhatunk, ezzel kiküszöbölve az előző rész erős monotonitását. Ezek az apró részletek mind-mind megdobják a játékmenetet és akkor még nem említettem, hogy ismételten fontos szerepet kaptak a különböző lények, amik ott próbálják meg lassítani a versenyünket, ahol csak tudják.

Játékmódok tekintetében visszatér az osztottképernyős és a többjátékos mód is, mely lehetővé teszi, hogy a kampány egyes részeit valós emberek ellen játszhassuk újra végig. A kampány körülbelül 12-15 óra hosszú, ha ezt befejeztük akkor nem ért véget még a móka, ugyanis számos új versenyt oldhatunk fel ezután is, ami vissza-vissza csalogatja szépen lassan azért az embert.

De beszéljünk a főszereplőkről is, amelyek ebben az esetben nem mások, mint a járművek melyekkel versenyezhetünk. Ami jó hír, több mint 130 különböző járműből válogathatunk (köztük olyan licenszelt járművek is vannak, mint pl. amiket a Halálos Iramból, a Vissza a jövőből vagy a Knight Rider-ből ismerhetünk. Minden verseny megköveteli azt, hogy a megfelelő típusú járgánnyal vágjunk neki a versenynek, ennek alapján vannak heavy duty, off-road, balanced, drifter, swift és rocket típusok is. Az autókat fejleszthetjük is, ha szeretnénk, ezt az összegyűjtött skill pontokból tehetjük meg. És ami az egyik legnagyobb újdonság a játékban, az nem más, mint a motorbliciklik, amik frissen kerültek be a játékba:

A versenyek között az autóinkat a garázsban tekinthetjük meg, itt alakíthatunk ki gyűjteményeket, szerkeszthetjük őket, illetve létrehozhatunk újat is. Továbbá lehetőségünk van festéseket és matricákat is létrehozni és meg is osztani. A játékban megszerzett valutát pedig a shop-ban vásárolhatjuk le.

Itt is teljesen megváltozott a játék mechanikája, ugyanis az Unleashed-ben elsődlegesen a Loot Box-ból kaphattunk új autót és utána tudtunk bizonyos időközönként új járgányokat beszerezni játékbeli valutáért cserébe, addig az új részben ezt felváltotta a klasszikus shop-ban történő vásárlás, ahol óránként változnak az ajánlatok. Ezen felül ott van még a szerencsekerék megpörgetése, amivel szintén új autókhoz juthatunk. Ez a megközelítés sokkal nagyobb kontrollt ad a gyűjteményünk fölött.

A játék grafikája teljesen rendben van, én egy ilyen kategóriájú játéktól nem is nagyon várnék el többet; a képkocka sebesség végig egyenletes volt, mindenféle hiba nélkül, úgyhogy tényleg rendesen összerakták ezt a játékot a fejlesztők. Mivel PS5-ön teszteltük a játékot ezért mindig szeretek kitérni ezekben a játéktesztekben arra, hogy milyen plusz PlayStation-ös feature-öket tartalmaz egy-egy játék és ebben a kategóriában már az első rész is kiemelkedő volt és szerencsére ez nem változott a Turbocharged-el sem. Van haptikus visszajelzés, hangjelzés, a fények változnak a kontrolleren, egyszóval kimaxolták ezt a területet is.

Összegzés

Mindent összevetve szerintem egyértelmű, hogy a Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged-nek sikerült egyet ismételten előrelépnie, és a Milestone-os srácoknak csak sikerült addig-addig polírozgatni ezt a sorozatot míg majd, hogy nem tökéletes végeredmény született. Az olyan elvégzett módosítások, mint az ugrálás lehetősége, új pályák, loot boxok eltörlése, mind-mind hozzájárultak, hogy az Unleashed 2 egy szerethető és szórakoztató arcade versenyzős játék legyen. A Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged október 16-án jelent meg PC, Xbox One, Xbox Series S|X, Playstation 4/5 és Nintendo Switch platformokra.

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Magnew Games biztosította számunkra, melyet ezúton is köszönünk nekik!

Írta: Uszkai Dávid

Hasonló bejegyzések: