way-of-the-hunter-ps5-teszt

Way of the Hunter PS5 teszt

2022. szeptember 03. Uszkai Dávid Konzol

Vadászat szerelmesei, figyelem! Megérkezett a Nine Rock Games által fejlesztett egyik legrészletesebb vadász szimulátor, mely bevezet nem csak a vadászat szabályaiba, hanem az állatvilággal is jobban megismerkedhetünk általa. Hogy milyen lett a Way of the Hunter? Tesztünkből kiderül!

A világon egészen nagy népszerűségnek örvend a vadászat, rengetegen gondolnak a vadászatra, úgy mint egy sport, hobbi vagy akár életforma. Játékok tekintetében viszont messze nem vagyunk eleresztve ezt, – nevezzük sportnak, feldolgozó címekkel. Az elmúlt évekből talán az egyik legversenyképesebb jelölt az a theHunter: Call of the Wild, ezt leszámítva viszont nem nagyon találunk a piacon igazi vadász szimulátort. Ezt a piaci rést hivatott betölteni a Nine Rock Games és a THQ Nordic legújabb játéka a Way of the Hunter. A játék újgenerációs platformokon érhető csak el, ami azt jelenti, hogy PS5, Xbox Series X|S és PC-n szállhatunk be a vadvilág rejtelmeibe. Mi PS5-ön teszteltük a játékot.

A játék egy kis sztorival indul, ugyanis ez is van a játékban. Ez arról szól, hogy a karakter, akit irányítunk, átveszi a nagyapjától a vadászterületet és folytatja a hagyományos családi vállalkozást. Az események helyszíne Bear Den Ranch, ami egy kitalált helyszín, itt kapunk egy vadászházat, majd itt ismerkedünk meg egy interaktív bevezetőn keresztül a különböző fegyverek használatával, illetve a különböző szabályokkal, trükkökkel. A helyszínt a fejlesztők elmondása alapján a valóságnak megfelelő jellemzők alapján mintázták. Területből kettőt is kapunk szerencsére, egyet, ami az Egyesült Államokban játszódik, egyet pedig ami Erdélyben. Mindkét területen 144 négyzetkilométert barangolhatunk be, ami jelentős méretnek számít.

Többféle nehézségi szint közül is választhatunk, számszerűen kifejezve pontosan 4 darabból: Exporer, Adventurer, Hunter és Ranger. Ahogy haladunk előre a nehézségi szintekben, úgy kapunk egyre kevesebb és kevesebb segítséget a vadászathoz. Mielőtt viszont elkezdenék beszélni magáról a játékélményről, fontos leszögezni valamit: ez nem egy pörgős, lövöldözős játék, így ezt a játékot ilyen szemmel kell megítélni, aki hatalmas nagy kalandokat, izgalmakat és folytonos fegyverropogást vár azt sajnos el kell, hogy keserítsem, hogy ez egyáltalán nem az ő játéka. Nagyrészt türelemjátékról beszélünk, rengeteget kell gyalogolni benne, várni a megfelelő pillanatra és előkészülni. Így ez a játék ebben a formájában nem nagyon alkalmas az esti „leülök egy gyors körre a PS elé kikapcsolódni és menni egy gyors meccset” programra, ilyen szemmel próbáltam meg én is megítélni a játékot a teszt során.

Ha a fentebb leírtakat viszont sikerül tudatosítani magunkban, akkor azt kell, hogy mondjam, hogy a játék élmény nagyon jó, az állatvilág nagyon részletesen ki van dolgozva, mozgásuk, viselkedésük teljesen megegyezik a való életben tapasztalhatóval. Éppen ezért fontos, hogy mi is megismerjük őket és ennek megfelelően viselkedjünk mi is a játékban, ugyanis hangoskodással például nagyon könnyen elijeszthetjük őket. A sikerhez ennyi viszont még mindig nem elég, tisztában kell legyünk azzal is, hogy melyik napszakban érdemes próbálkozzunk, milyen fegyverrel és tulajdonképpen az összes környezeti hatást figyelembe kell vegyük. Kapunk szerencsére ehhez egy kis segítséget is, ugyanis a kezdő szinten van egy „Hunter Sense” nevű opció, ami segíti az állatok beazonosítását és a célzási folyamatokban is aktív szerepet vállal, ami szintén nagy segítség tud lenni.

Ha sikerült elejteni a vadat akkor saját magunk gyűjthetjük be, és mi magunk dönthetünk a sorsáról is. Mindezt egy informatív menün keresztül tehetjük, ahol mindent láthatunk részletesen: hol érte a lövés az állatot, milyen fegyverrel, milyen messziről, mennyire sérültek meg az egyes szervei, láthatjuk a golyó útját, egyszóval kb. mindent. Ez mindenképpen a játék egyik legizgalmasabb funkciója, nagyon jó, hogy ezt így, ilyen részletességgel beépítették a fejlesztők. Ahogy említettem a vad sorsáról is mi dönthetünk: vagy eladjuk azonnal az állatot, vagy kiállítjuk a vadászházunkban, mint egy trófea.

Ami a grafikát illeti, a játék motorja az Unreal Engine 4, és az összhatás nagyon rendben van, a helyszínek nagyon hangulatosak, részletesen ki vannak dolgozva. Mi a játékot PS5-ön teszteltük, én szükségesnek éreztem a grafikai módot átkapcsolni inkább performance-ra quality-ról, ugyanis kicsit darabosnak éreztem a mozgást 30 FPS-en, utána viszont teljesen rendben volt már a dolog.

A hangok szintén nagyon jól ki vannak dolgozva és nagy segítséget nyújthatnak játék közben. Folyamatos a visszajelzés, hogy merre, mit találunk. Az állatok szoktak bőgni is, amivel szintén magukra hívják fel a figyelmet és hasznos tud ez is lenni a tájékozódásunkban. A fegyver hangok is nagyon jók lettek, a visszhangok is nagyon szuperek, összességében a hanghatást nagyon jól eltalálták, dinamikus szól minden.

A játékban számos egyéb érdekesség is helyet kapott. Az egyik ilyen például a többjátékos mód, aminek köszönhetően kooperatív módban játszhatunk egy barátunkkal és vadászhatunk az állatokra. Vagy ott van a fotó mód, amelynek a segítségével gyönyörű in-game képeket készíthetünk.

Összegzés

Összesítve a látottakat, én kimerem egyértelműen jelenteni, hogy Way of the Hunter a piacon kapható egyik legjobb vadászszimulátor és szerintem a következő pár évben az is fog maradni, ugyanis egyelőre nem látszik, ki tudna ilyen minőségű játékot lepakolni a következő 1-2 évben az asztalra. A játékmenet nagyon hangulatos, nagyon részletesen kidolgozták az állatvilágot, a mozgásuk, a viselkedésük mind-mind nagyon jól le lett modellezve. A területek szintén nagyon szépek, egy igazán jól összerakott játékot kapunk a Nine Rock Games-nek köszönhetően. Vadász rajongóknak kötelező darab ez a játék, aki viszont csak szeretne hobbi szinten belekóstolni a vadászatba, annak nem biztos, hogy feltétlenül ajánlanám ezt a játékot, a türelemjáték hamar próbára teheti az embert. Ebben az esetben érdemes lehet vásárlás előtt gameplay videókat nézni a játékról, hogy semmiképp se érjen csalódás! Ezt leszámítva viszont egy nagyon pöpec kis vadászszimulátort kapunk!

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Magnew Games biztosította számunkra, melyet ezúton is köszönünk nekik!


Írta: Uszkai Dávid

Hasonló bejegyzések: