WRC 9 - A rali szimulátorok újabb mérföldköve
A 2015-ben megjelejent WRC 5 óta vannak a francia fejlesztő stúdió, a KT Racing kezében a FIA WRC jogai, de azóta is csak üldözi a Codemasters sikereit. Eljött 2020, amikor a 2020-as Rali Világbajnokság autóival, hivatalos helyszíneken versenyezhetünk a WRC 9 keretein belül. A 13 hivatalos versenyhelyszínnel a WRC 7 és WRC 8 jelentős javulása után a WRC 9 megpróbálja a lehetetlent és igyekszik a szimulátorosok kegyeibe férkőzni.
A rali szimulátorok a versenyjátékok mostoha gyerekei, hisz egy apró szegmensét fedik le az autósportnak. Ráadásul jóval nehezebbek, ezáltal az alkalmi játékosoknak kevés sikerélményt okoznak, így a nagyközönség számára nem túl népszerűek, így az eladás is kevesebb. Képzeljük csak el, míg egy zárt versenypályán, vagy egy nyílt világú (mint a Forza Horizon sorozat) játékban van lehetőség a hibák jóvátételére, viszont például egy Monte-Carlo Rali-n, ahol a jeges aszfalt szélessége nem sokkal nagyobb, mint maga az autó, ilyenekre nincs lehetőség.

Helyszínek, autók:
A játékban 13 változatos helszínen versenyezhetünk 5 kategóriában. Versenyezhetünk hóban, jeges úton, aszfalton, földes utakon, kavicson, így minden körülményre fel kell készülnünk. A szakaszok hossza is változatos. A rövidebb 4-5 km-es etapok mellett, nem ritkák a 20 km feletti szakaszok, melyek közel negyedórás folyamatos koncentrációt igényelnek. Több, mint 800 km útszakasz vár rán, melynek betanulásához sok-sok időre lesz szükségünk.

Játékmódok:
A WRC 9 karrier módjában megismerhetjük a játék fizikáját, megbarátkozhatunk vele, melyre lehetőséget kapunk alacsonyabb géposztályokban, mely a WRC 9 esetében a WRC Junior / WRC 3 széria. Az autók kisebb teljesítményűek, kevésbé harapósak, így kisebb tempóban ismerkedhetünk meg a szakaszokkal is. Igen, érdemes megismerkedni az adott pályával, hisz minden szakaszon van egy, vagy két buktató, mely első alkalommal szinte bevehetetlen kanyarnak tűnik. A készítők a karrier módban, az adott idényen belül számos lehetőséget ad tréningekre és szépen lassan válik komolyabbá a helyzet. Nehezebb, hisszabb szakaszok, hosszabb, több napos események. A karrier mód nem csak a szakaszok teljesítéséről szól. Részt kell vennünk a kutatás-fejlesztés folyamatában, adott képességek feloldásával, melyekkel aztán előnyökhöz juthatunk a versenytársakkal szemben. Személyzetet vehetünk fel, melyek jobban, precízebben, gyorsabban dolgoznak az idő előrehaladtával. Választahun célkitűzéseket , melyekből aztán pénz és tapasztalati pont ütheti a markunkat, persze, ha azokat tudjuk teljesíteni.

A sorozat gyengeségei ellenére évek óta szerepet játszik az esportolók életében. Online versenyezhetünk más játékosokkal, saját, több szakaszos eseményeket hozhatunk létre.

Ezen felül természetesen gyakorolhatunk tesztpályákon. Elindulhatunk szezonokban és kényünk kedve szerint választhatünk a játékban szereplő összes szakasz és autó közül.
A játék grafikája sokat fejlődött, lenyűgöző effekteket pakoltak a készítők a WRC 9-be. Az autók kidolgozottsága, a környezet részletessége mind-mind figyelemre méltó. Sajnos komoly bosszankodásra ad okot a játék optimalizálatlansága, hisz egy RTX 2070-el, Intel Core i7-8700K és 32 GB memória társaságában is nehét volt tartani a 60 FPS, egyes pályákon még Full HD felbontáson is.



Irányítás:
Az irányítással maradéktalanul meg voltunk elégedve. A korábbi részekben előbb nagyobb, aztán kisebb problémák voltak az autók kezelhetőségével , ami a WRC 9-re szinte el is tűnt. Az autó viselkedése kiszámítható, a Force Feedback sok-sok visszacsatolást ad nekünk arról, hogy milyen útviszonyok is uralkodnak. Eső, hó, jég, kavics, homok, vagy aszfalt, minden talajon más más vezetési stílus az elvárt, ami pozitívum. A tapadásvesztés érzete az eddigiekhez képest például sokat javult, ami újabb jó pont. A játék kipróbálása során egy Logitech G29-el vezettünk és nagyon tetszett, amit tapasztaltunk. Még nagyobb élmény lehet egy Fanatec kormánnyal csapatni, a játék hivatalos játélkvezérlőjével.
Hangok:
A játékban megtalálható autók hangjai nagyon jók lettek. Váltások, a turbó, kipufogó, a különféle talajok gumigangja mind-mind jól el lett találva. A kommentátor hangokkal is meg lehetünk elégedve
Összegzés:
A WRC 9 kijelenthető, hogy esélyes az év versenyjátékának címére, hisz az arcade-os játékból mára szimulátorrá fejlesztette a KT Racing, ami várhatóan a középszerű versenyjátékból továbbfejlődve népesett tábort fog bevonzani. A játék megvásárolható az epic store-on és a microsoft store-on keresztül, de jobban járunk a dobozosváltozattal, hisz 50 euró helyett 12 ezer forintos áron tudjuk beszerezni.