Biztos alapokon – Construction Simulator PS5 teszt
Megérkezett a Construction Simulator legújabb része, mely új löketet ad az eddigi szériának mindennél magasabbra téve a lécet. De hogy milyen lett a Construction Simulator? Tesztünkből kiderül!
Idén is számos szimulátor játék fordult meg nálunk, ültünk már fűnyírón a Lawn Mowing Simulator-ban, vezettünk pár hete vonatot a Train Life-ban, vagy épp közutasnak szegődve tartottuk karban az utakat a Road Maintenance Simulator-ban. Mindegyik egy-egy hétköznapi témát dolgoz fel, megvalósításban viszont hatalmas különbségek vannak a játékokban. Míg a Lawn Mowing Simulator és a Train Life egy komoly, igényesen összerakott szimulátor lett, addig a Road Maintenance Simulator egy tömegtermék, bugyuta grafikával, járművekkel és feladatokkal, hogy arról ne is beszéljek, hogy járt nálunk pár hónapja az Autobahn Police Simulator 3 is, amit egyszerűen tesztelni sem tudtunk, mert a játék egyfolytában, folyamatosan laggolt és teljesen élvezhetetlen volt az egész. Megmondom őszintén kicsit féltem mikor megláttam még június közepén a Construction Simulator előzetesét, ugyanis a játékot az Astragon jegyzi, akik előszeretettel mozognak (az élen) a szimulátorok világában, nem mindig a legjobb eredménnyel. Mindenesetre bizakodva vártam, hogy milyen lesz a játék és elárulom: szerencsére nem kellett csalódnom!
Volt is idejük a fejlesztőknek hegesztgetni a játékot, ugyanis a legutóbbi rész még 2019-ben jelent meg, azóta dolgoztak a fejlesztők rajta és tényleg jelentős változtatáson ment keresztül a játék. Kapott egy vadiúj grafikus motort, sokkal részletesebbek lettek a járművek, az irányítás sokkal precízebb és az egyes márkák lincenszelésére is úgy tűnik nagy hangsúlyt fektettek, hiszen számos nagynevű márka autója, eszköze visszaköszön a játékban, ami mindig ad egy kis pluszt a játékélményhez!
Az első játék indításnál egy karaktert kell létrehoznunk, akinek pár jellemzőjét mi magunk állíthatjuk be, azaz kiválaszthatjuk, hogyan nézzen ki a karakterünk, milyen legyen a ruhája, milyen sisakot hordjon, milyen szemüveg legyen rajta, szóval egy minimális testreszabási lehetőséget kapunk e téren, de túlzásokba azért nem estek a fejlesztők. Ezután egy cégnevet kell megadnunk, ami alatt fog futni a vállalkozásunk, majd a régiót kell kiválasztanunk, mely egyúttal a térkép választás is, itt két opció közül választhatunk: Európa vagy az Egyesült Amerikai Államokban szeretnénk-e játszani. A két helyszín merőben különbözik egymástól, nem csak a különböző helyzetek, hanem a szerződések és a munkák is az adott régióra jellemzőek, így csak rajtunk áll melyikbe vágunk bele előbb. Szerencsére, ha szeretnénk akkor egy új játék indítással, párhuzamosan létrehozhatunk még egy karaktert, ahol elkezdhetünk a másik régióban tevékenykedni. Ez hatalmas fegyver a játékban, hiszen ez jelentősen megdobja a küldetések számát – közel 100 küldetés közül válogathatunk így a játékban, és majdnem közel ennyi, 70-80 járművel dolgozhatunk a különböző feladatokon. Ez időben kifejezve szintén eléggé hosszú játék élettartamot vetít előre, ugyanis a csomó mellékfeladat a menj el, béreld ki, menj oda, hozd ide, menj el újra, stb. stb. lépések eléggé időigényesek tudnak lenni, ezzel jelentősen megnyújtva a játékban töltött órák számát… hogy arról ne is beszéljek, mennyire addiktív tud lenni, én nagyon rövid időn belül azon kaptam magam, hogy eltelt 1-2 óra és én még mindig jól elvagyok itt a munkagépekkel, jövök-megyek, csinálom a feladatokat… úgyhogy csak óvatosan!
A játék másik komoly fegyverténye az a játékmódok. Az offline karrier mellett, ugyanis a játékban van többjátékos mód is, aminek segítségével akár a barátainkkal együtt is dolgozhatunk, közösen megoldva messze rövidebb idő alatt a feladatokat. Itt maximum 4 fő vehet részt egy küldetésben és természetesen nem muszáj barátokkal játszani, játszhatunk vadidegenekkel is, ha épp úgy tartja kedvünk. Ez egy nagyon jópofa része a játéknak és tényleg az előbb említett részt jelentősen megkönnyíti, ugyanis az ide megyek, oda megyek, ezt hozd el, azt hozd el feladatok nem egy emberre hárulnak, hanem rögtön négyfelé, ami jelentősen felgyorsítja a munkát. Ha pedig barátokkal játszunk, akkor annál nincs is nagyobb móka, mint közösen építgetni.
Ami az irányítást illeti a játékban, kicsit szokatlan az elején, de idővel mindenképp meg lehet szokni – legalábbis nincs más választása az embernek. Az autók irányítása fura picit, talán egy kicsit túlságosan érzékeny is, aminek köszönhetően igazi driftes élményben lehet részünk, ugyanis versenyautókat megszégyenítő módon csúszkálhatunk a teherautókkal fel alá az éles kanyarokban. Ez igazából kicsit vicces is egy idő után, de meglehet szokni. Ami viszont messze nem triviális elsőre az a különböző eszközök használta. Ugyanis majdnem mindegyik járműnek van egy plusz eszköze, amit nagyon élethű módon mi magunk irányíthatunk. Így a platós kocsin lévő darut nekünk kell kezelni, a markolókat szintén nekünk kell irányítani, az aszfaltterítőgépet szintén nekünk kell irányítanunk. Számos autónak más egy picit az irányítása, amihez hozzájön ugye a plusz eszközök használata. Szerencsére a játékban mindig ott van egy könnyen előhívható használati utasítás ami részletesen elmagyarázza, hogy mit és hogyan kell csinálni, ami hatalmas nagy segítség és egy igazán remek ötlet volt a fejlesztők részéről. Mivel mi PS5-ön játszottunk a játékkal kontroller segítségével ezért nem volt annyira nehéz dolgunk, de el tudom képzelni, hogy a PC-n játszóknak nem ennyire triviális a különböző karok ki-be, fel-le, erre-arra történő mozgatása. A legnehezebb egyértelműen a kis daru használata, abba lehet a legkönnyebben belegabalyodni.
Grafika terén a játék hozza a kötelezőt, szimulátoros berkekben kiemelkedő, ezt leszámítva viszont semmi extra, a fejlődés az előző részekhez képest egyértelmű, összehasonlítási alapnak viszont talán a tesztünk elején említett két szimulátort tudnám hozni. Valahol a kettő között van szerintem a játék, én viszont kicsit nehezményezem azt, hogy úgy láttam, hogy a 60 FPS nincs meg a játékban stabilan, valahol 30 körül mozoghat a játék, tök jó volna, sokkal simább élményt nyújtana, ha tudná stabilan a 60-at a játék. Cserébe viszont akadásokkal nem találkoztam, stabilan futott a konzolon a játék. A részletes kidolgozás dicséretre méltó, minden jármű, kapcsoló, eszköz a végletekig ki van dolgozva, az autók beltere szintén realisztikus lett, látszik, hogy foglalkoztak vele a srácok.
A hangok szintén megfelelnek az elvárásoknak, az egyik kedvencem az, amikor elhaladunk egy-egy civil autó mellett és hallatszik, ahogy bömböltetik benne a zenét az utasok. Ez amolyan jópofa dolog a fejlesztők részéről, hogy ilyenre is gondoltak.
Ami pedig a járműparkot illeti, hát itt is le a kalappal előttük… ha beraknám az összes elérhető járműt ide a teszt végére, szinte biztos, hogy még egy ennyi hely kitelne vele, ugyanis rengeteg mindent megtalálhatunk. A teljesség igénye nélkül azért megpróbálok egy gyors felsorolást végig vinni: vannak különböző markolók, buldózerek, homlokrakodók, dömperek, aszfaltmaró, úthenger, aszfaltozó, betonkeverők, betonozó, földgyalu, daruk, traktorok és trélerek. És mindez csak a főbb kategóriák, mindegyik kategóriába átlagosan található legalább 5, de inkább több típusú jármű, úgyhogy tényleg itt aztán mindenféle munkát kipróbálhatunk… aszfaltozhatunk, építhetünk, kaparhatunk, földet hordhatunk, nagyon változatos az egyes feladatok köre.
Összegzés
Hogy milyen lett a Construction Simulator? A tesztben leírtak alapján én bátran kimerem jelenteni, hogy egy jó játék lett. Egy igazán jó játék! A rengeteg tartalom, amit belevittek a fejlesztők, a grafika, a részletes kidolgozás, a különböző játékmódok mind-mind egy igazán remek játékká varázsolják a Construction Simulatort. Egy olyan szimulátort kaptunk az Astragon-tól, ami méltán lehet követendő példa minden kiadó számára, ugyanis valahol itt kezdődik az, hogy szimulátort fejlesztünk és dobunk a piacra, nem pedig tömeggyártásban mindenféle optimalizálatlan gagyi megoldást. Nekem nagyon tetszett a játék, bátran merem mindenkinek ajánlani, szerintem, akit kicsit is érdekel a téma biztosan nem fog csalódni benne. A játék elérhető PC-re, PlayStation 4/5-re és Xbox Series S|X konzolokra.
A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Magnew Games biztosította számunkra, melyet ezúton is köszönünk nekik!